30-04-2021
Beste lezer,
binnenkort starten we weer met het Zomeravondzeilen (ZAZ-21).

Doe mee!

IMG_2165
Op 12 mei a.s. starten we weer met het Zomeravondzeilen 2021 (ZAZ-21). In 2018 en 2019 hadden we regelmatig een mooie opkomst.

In 2020 moest we het ZAZ vanwege de overheidsmaatregelen laten vervallen.
Wij denken dat we nu – met inachtneming van de nog geldende maatregelen – op verantwoorde wijze het ZAZ kunnen organiseren.
Wij doen natuurlijk wel een beroep op uw medewerking waar het gaat om het respecteren van de nog geldende maatregelen.
Vanaf woensdag 12 mei wordt er iedere woensdagavond gevaren.
Dus 12, 19, 26 mei, 2, 9, 16, 23, 30 juni. De afsluiting is op zaterdag 3 juli.

Het is geen enkel bezwaar als je niet elke woensdag kan of maar 2 of 3 keer.
We zullen wellicht wat hinder kunnen ondervinden bij het schutten i.v.m. werkzaamheden aan de grote kolk van Sluis Vlissingen.
IMG_0549
De organisatie zal o.b.v. meteo op de woensdagen voor 12:00 uur een bericht plaatsen of het ZAZ die avond door gaat of niet.

DSC_1612
DSC_1599
Het wedstrijdelement is ondergeschikt aan gezelligheid om gewoon met een groep zeilboten een leuk rondje te varen waarbij geen wedstrijdspelregels worden gehanteerd maar gewoon het SRW. Iedereen kan mee doen en eventuele opstappers zijn welkom.
Er wordt gevaren volgens de zogenaamde Oostenrijkse puntentelling.
Zie hiervoor onze website.
Via de onderstaande knopkom je op de pagina met het ‘draaiboek’ van palaver tot finish.
IMG_2064
IMG_2116
Tijdens het palaver wordt de route bekendgemaakt waarbij het uitgangspunt is dat we proberen te starten vanuit de Buitenhaven Vlissingen.

De organisatie zou het zeer op prijs stellen als liefhebbers / deelnemers zich vast bij ons zouden melden via onderstaande knop met vermelding van naam, scheepsnaam, merk, type, lengte, breedte, diepgang en 06 nummer.

De organisatie hoopt natuurlijk op veel deelnemers.
Zodra er aanmeldingen zijn om deel te nemen, wordt er op de de pagina een lijstje gezet zodat iedereen kan zien wie er mee doet.

Palaver is om 17:30 uur om 17:45 naar de sluis