16-08-2019
Beste lezer, wat cijfers en een herinnering.

1000

Vandaag is de duizendste boot van dit seizoen onze haven ingevaren. En met deze 1000 boten zijn meer dan 2000 mensen aangevoerd. En het seizoen is nog niet klaar.
De vakantie loopt hier wel ten einde maar in de rest van het land gaat het nog gewoon door.

Vorig jaar voer de 1000 ste op 10 augustus de haven in, we lopen dus wat achter.

14

14 is het aantal deelnemers wat zich op gegeven heeft voor de komende 40e zeeuwse duotocht. Van die 14 zijn er tot nu toe 2 vanuit onze haven. Dus opgeven, voor de zwaarste zeiltocht van zuid-west Nederland.

Ons oudste zeilend

lid is een paar dagen geleden op de rede van Vlissingen door Puffel op de foto gezet, een mooi plaatje van een mooie prestatie.

28 - 08

Op 21 juli heeft u een uitnodiging ontvangen voor de bijzondere ledenvergadering op woensdag 28 augustus, deze is per e-mail aan u gestuurd. Diegene zonder e-mail hebben de uitnodiging per post ontvangen.

E.e.a is misschien door de vakantie periode aan de aandacht ontsnapt, daarom deze herinnering.

Als u niet in de gelegenheid bent om aanwezig te zijn, machtig dan een ander lid om uw stem uit te brengen

Uitnodiging

Voor EXTRA algemene ledenvergadering
Het bestuur van de Vereniging Voor Watertoerisme “Schelde” nodigt u hierbij uit tot het bijwonen van een extra algemene ledenvergadering,te houden op:
woensdag 28 augustus 2019
in het clubgebouw aan de Prins Hendrikweg 4 te Vlissingen.

Aanvang om 19.30 uur.

Het bestuur heeft op maandag 8 juli 2019 moeten besluiten om Marcel Meulmeester met onmiddellijke ingang te schorsenen de toegang tot onze haven en terreinen te ontzeggen en voor te dragen voor royement.Dit is Marcel op 8 juli 2019 in persoon door het bestuur mondeling en schriftelijk aangezegd.
Aanleiding:
  • Het gedrag, overmatig alcoholgebruik en regelmatig verkeren in staat van dronkenschap in en op de jachthaven
  • De (veiligheids)risico’s die dit met zich meebrengt
  • Veroorzaken van overlast voor onze leden en gasten
  • Als gevolg van bovenmatig alcoholgebruik verstoren van de openbare orde en veiligheid
  • In november 2017 is Marcel in woord en geschrift voor dezelfde feiten door het bestuur de laatste waarschuwing gegeven.

1. Opening
  2. Aanleiding en toelichting schorsing van Marcel Meulmeester
  3. Voorstel aan de ALV om Marcel Meulmeester te royeren als lid
  4. Rondvraag en sluiting