30-09-2019
Beste lezer, dit gaat over Duotocht, Jeugdzeilen, bardienst en winterwerk, dus genoeg om te lezen

Beste leden, familie en aanhang,

Op de valreep van september nog een nieuwsbrief.

Het jeugdzeilen zit er weer op voor dit jaar. De najaarscursus werd afgelopen zondag afgesloten met uitreiken van diploma’s met daarna friet in ons clubhuis. De laatste zeilles zelf kon afgelopen zondag niet doorgaan als gevolg van te veel wind en code geel.

Wat wel gewoon doorging afgelopen dagen, van woensdag 25 tot en met zondag 29 september, was onze 40e editie van de Zeeuws Duotocht, het zwaarste zeilevenement van Zeeland. En daar is geen woord van overdreven. 20 boten met 40 helden trotseerden de stormachtige wind en zware buien. De organisatie van en de tocht zelf is weer prima verlopen. Geen noemenswaardige schade maar wel een stuk of 7 boten met lichte averij. Belangrijker: iedereen heelhuids terug op wat pijnlijke handen en een snee hier en daar na.
Ook vermeldenswaardig is het feit dat de Joanna met Ricardo (lid vvw Schelde) en Dyon deze extreem zware editie hebben gewonnen! Van harte gefeliciteerd.

Ik verwijs jullie heel graag naar het artikel / liveblog van Rob Bijnsdorp op de site van Zeilen ( te bereiken via onderstaande knop)

Nu nadert de tijd weer van ons winterwerk.
Allen een mooie nazomer / herfst toegewenst.

Hartelijk groet,
Sal Cracau
d2e8eac1-573e-4af5-aa1c-f246946b0e74

Winterwerk

Zaterdag 19 oktober starten we weer met de winter werkzaamheden.

De klussen die uitgevoerd gaan worden staan op de site via de onderstaande knop krijg je zicht op de uit te voeren werkzaamheden.

Bardienst

Je kan je weer inschrijven op een lijst voor het draaien van een bardienst in de komende winter. Deze lijst hangt op het prikbord in het clubhuis

We gaan het clubhuis van maandag tot en met donderdag alleen op de ochtend open doen. Vrijdag, zaterdag en zondag is het clubhuis de hele dag geopend. Dit omdat het steeds moeilijker wordt om het bar-rooster gevuld te krijgen.

Als er geen invulling is voor de bardienst zal het clubhuis gesloten zijn.
Zover laten we het toch niet komen??