03-11-2019
Beste lezer,

laatste bestuursvergadering

Om zo transparant mogelijk te zijn wil het bestuur via de nieuwsbrief de "highlights" van de laatste vergadering met de leden delen. Op de laatste vergadering is ondermeer gesproken over:
  • Er is kennis gemaakt met een aspirant lid; Jan Willem Lokin (broer van).
  • De staat van onderhoud van een aantal boten is besproken, hier neemt het bestuur actie op.
  • Voor passanten zal vanaf heden een wintertarief gelden van 1 oktober t/m 31 maart; dit winter tarief is 50% van het zomer tarief. Dit zal de vereniging niet veel minder inkomsten geven omdat er in de winter weinig passanten zijn, maar het is wel een stuk klant vriendelijker dan de volle mep rekenen. In tegenstelling tot de zomer moet er nu wel voor de walstroom betaald worden.
  • De winterwerkzaamheden zijn van start en verlopen goed, we hopen op een blijvende grote opkomst;
  • Verschillende afwegingen omtrent participatie en/of exploitatie Dokhaven hebben de revue gepasseerd, deze zullen in de ALV van as woensdag ter sprake komen;

voorstel-dokhaven

AED

Sinds twee jaar hebben we een AED apparaat op de haven. ( in de hal bij de wasmachine's) Toendertijd is daar ook een cursus voor gegeven. De certificaten zijn 2 jaar geldig dus nu is het weer tijd voor een nieuwe cursus. Er zijn 2 avonden gepland waar maximaal 12 personen aanwezig kunnen zijn, vol is vol.

Voor beide avonden kan nog worden ingeschreven.
(1 persoon per aanmelding, meerdere aanmelding per lid zijn mogelijk)

Stroom kasten

de stroom kasten op de steigers worden omgebouwd. Daardoor zijn we van de muntproevers met al hun problemen af. Maar dit geeft wel wat overlast. De kasten worden om beurt weg gehaald om door deskundige leden te worden omgebouwd. Het terug plaatsen gebeurd zo snel mogelijk maar kan toch wel 7 tot 10 dagen duren. Het is dus mogelijk dat er tijdelijk geen stroom beschikbaar is.