22-11-2019
Beste lezer, een "gevulde" nieuwsbrief, veel om te lezen......

van de bestuurstafel

Als bestuur zijn wij blij met de inzet van Hans Terwiel tijdens het winterwerk en de verschillende bijeenkomsten ’s avonds in ons clubhuis. Koffie en lunch zijn van groot belang.

De afgelopen tijd hebben wij als bestuur indringende gesprekken gevoerd met Hans. Beide partijen zijn zich er van bewust, dat hoe het de laatste maanden in het zomer seizoen gegaan is, niet de wijze is waarop wij als bestuur de exploitatie van ons clubhuis zien. Daarom zijn er afspraken gemaakt voor de toekomst. Dit betreft de openingstijden, personele bezetting, gastvrijheid, aankleding clubhuis en menu.

In het zomer seizoen 2020 gaat Hans in ieder geval de exploitatie van ons clubhuis weer verzorgen. Er zal periodiek een evaluatie met het bestuur zijn.

Het plan is, zodra het bedrijf in de Badhuisstraat verkocht is, dat Hans zijn bezorgservice vanuit onze keuken zal doen. Daardoor hebben wij dan het hele jaar rond een personele bezetting op de haven, waardoor de leden het hele jaar door, terecht kunnen voor een kop koffie en/of een drankje. Wij zijn dan minder afhankelijk van de inzetbaarheid van de leden voor de bardiensten.

Als vereniging willen wij een clubhuis van en voor de leden en in de zomer een gezellige plek waar passanten van een hapje en een drankje kunnen genieten. De passanten zijn voor de exploitatie van de haven zeer belangrijk, dus die moeten we “verwennen”.
Maar ook de leden moeten hun “neus“ laten zien in het clubhuis. Zonder omzet is het lastig om een financieel gunstig resultaat te halen.

Wij denken als bestuur dat met deze constructie het belang van de leden en exploitant in balans is.

nieuwsbrief

Het komt soms voor dat op onverklaarbare wijze een lid geen nieuwsbrief ontvangt. Dit is lastig te controleren door mij. Daarom wil ik jullie vragen om eens aan andere leden te vragen of zij de nieuwbrief ontvangen. Zoniet graag doorgeven aan mij zodat dit aangepast kan worden.

Helling

De wielen van de helling-kar worden afgedraaid. Daarom kunnen wel de helling tijdelijk niet gebruiken. De verwachting is dat dit een paar weken zal duren. Als de wielen weer goed rond zijn wordt dit vermeld in de nieuwsbrief.
2014-11-08 1 (13)

waterpeil verlaging

Ten behoeve van onderhoudswerkzaamheden aan de kanaaloevers, e.d. wordt het kanaalpeil in het Kanaal door Walcheren met 0,6m. verlaagd naar N.A.P. + 0,3m..
Deze kanaalpeilverlaging geldt voor de periode van zaterdag 18 januari 2020 tot zaterdag 29 februari 2020.

agenda

De agenda op de web-site is gewijzigd. Het is nu makkelijker om naar een andere maand te gaan en we kunnen meer informatie kwijt bij de evenementen.
Zo is bv op 9 december, als de commissie haar eind verslag presenteert een mogelijkheid om aan te geven met hoeveel personen de bijeenkomst bezocht wordt. Dan weten we hoeveel koffie er gezet moet worden.
2.0 foto.001

com. 2.0

Op maandag 9 december a.s. om 19.30 uur, wil de commissie VVW Schelde 2.0 graag de leden informeren over de resultaten van de afgenomen enquêtes en het door hen opgestelde eindrapport.
Het betreft een informatieavond en geen ALV. Er worden geen besluiten genomen.
locatie: clubhuis De Klip.

Ieder is hierbij van harte uitgenodigd.