07-12-2019
Beste lezer, de Sint weg en de Kerst er in. Het gaat nu heel snel in december, maar nog een paar dingen.

Het clubhuis wordt dinsdag in kerstsfeer gebracht. Dat is bijzonder fijn omdat dan de mosselavond, op 15 december, sfeervol kan verlopen. We gaan met z'n allen aan een grote lange tafel zitten. De aanmeldingen komen al binnen, dus geef je tijdig op.

De winterwerkzaamheden zijn op een haar na klaar. Er is de afgelopen zaterdagen met een grote belangstelling en enthousiasme gewerkt. Er is veel werk verzet. Ingrijpend is vooral het werk van de E-Ploeg ( lees het onderstaande stukje).

Om fouten en ongelijkheid te voorkomen is besloten om het electra verbruik van de afgelopen maanden niet in rekening te brengen.
We beginnen weer vanaf 15 december. Dit zal de beginstand worden voor het verbruik. Deze maand wordt het verbruik van het afgelopen voorjaar gefactureerd.

Elektriciteit op de steigers

In de afgelopen maanden heeft de E-ploeg alle elektriciteitskasten op de haven omgebouwd tot een standaard. Alle kasten beschikken nu over een afsluitbaar stopcontact en ieder stopcontact heeft een eigen ingebouwde kWh-meter en aparte schakelaar waarmee betreffend stopcontact kan worden in- of uitgeschakeld

parkeer dongel

Met een parkeer dongel (druppel) krijgen de liplaatshouders toegang tot ons parkeerterein. De druppels en parkeerplaatsen zijn schaars. Afgelopen jaar hebben een aantal leden hun boot verkocht en afstand gedaan van hun recht op een ligplaats. Daarmee vervalt het recht op het gebruik van de parkeer-druppel.

Verzoek is nu om deze in een envelopje met naam in het bestuursbusje in het clubhuis te doen, dan wordt het statiegeld terug gestort.

Na 1 januari worden de onterecht in gebruik zijnde druppels gedeactiveerd zodat hiermee geen toegang meer verkregen kan worden. Het statiegeld vervalt dan ook.

Denk aan:

• 9 december: aanbieden van het eindrapport door com 2.0