04-07-2020

van de voorzitter:

Beste leden, familie en aanhang,

Het is inmiddels begin juli. We hebben een bijzondere tijd achter ons en niemand die echt weet hoe de toekomst er uit zal zien. De gevolgen waren en zijn ook voor en op onze haven nog steeds merkbaar.
  • Veel minder passanten en dus minder inkomsten.
  • Geen inkomsten uit ons clubhuis.
  • Het jeugdzeilen wat niet door kon gaan.
  • Het zomeravondzeilen kon niet doorgaan.
  • Ook de viering van onze verjaardag met BBQ was niet mogelijk.
En ook wij hebben onze maatregelen proberen te treffen om zo goed mogelijk te voldoen aan de landelijke en regionale ‘Corona’ voorschriften. Vervelend maar ook niet veel meer dan dat. In vergelijking met het persoonlijk leed waarmee velen zijn geconfronteerd a.g.v. ‘Covid-19’ dan spreek ik liever over ‘luxeproblemen’ als het onze haven betreft.

Inmiddels lijkt alles weer beetje het oude te worden en komt de watersport weer echt lekker op gang en mogen we ons verheugen in de toename van onze gasten. Onze enthousiaste hulphavenmeesters staan in ieder geval vanaf 1 juli weer klaar om onze gasten te verwelkomen.

Ik ben ook zeer verheugd in het vertrouwen dat u via de stemknop heeft uitgesproken in John en mijzelf als het gaat om respectievelijk uw havencommissaris en uw voorzitter te mogen zijn.
Hiermee spreekt u wat mij betreft ook het vertrouwen in ons bestuur uit.
Dank daarvoor.
Overigens proberen wij in september – coronaproef – een ALV te beleggen.

De einde van de procedure, als het gaat om de gunning voor exploitatie van de Stadshaven(Dokhaven), raakt in zicht. Maar zoals eerder door mij gemeld kan en mag ik daar op dit moment niet veel meer over zeggen dat wat ik nu doe.

Ook de sanering (of beter isolering volgens de vaktermen) van het perceel van onze buren (Rijkswaterstaat en Provincie) lijkt in een stroomversnelling te komen en we zijn goed ‘aangehaakt’ waar het onze haven (talud en beschoeiing) betreft.

Het beheer en de exploitatie als ook de ‘bardienst’ en daarmee het open zijn van ons clubhuis ( heel de dag en avond ) is een hele opgave en maakt ons als bestuur bezorgd.
Omdat wij er als bestuur aan hechten dat ons clubhuis de gehele dag geopend is voor onze leden en gasten zetten we alles op alles om dit ook te realiseren.
Wat ook helpt – als u op de haven bent – is om wat gezelligheid te komen proeven in ons clubhuis of op één van onze twee terrassen onder het genot van een drankje. En natuurlijk met inachtneming van de RIVM richtlijnen.

Ik ben trots op het feit dat wij recentelijk weer met vlag en wimpel zijn geslaagd voor de Blauwe Vlag en Brandweerkeuring. Dank aan allen die onze haven in deze prima staat van onderhoud brengen en houden. De eerste indruk van onze jachthaven op de inspecteurs van respectievelijk de Blauwe Vlag en de Brandweerkeuring zijn van onschatbare waarde. Het verzorgde gras en onze tiptop groenvoorziening draagt hier in belangrijke mate aan bij!

Ik wens u allen een mooie zomer op of aan het water of anderszins!

Met hartelijk groet,
Uw voorzitter,
Sal Cracau

vetrek en aankomst melden

De zomervakantie staat voor de deur en we hopen dat veel van u, nu er weer van alles kan en mag, er met de boot op uit zullen gaan om te genieten van de Nederlandse en buitenlandse wateren.

Wanneer u vertrekt, wilt u dit dan alstublieft melden bij de havenmeester op telefoonnummer 06 15 53 85 15 zodat de lege plaats benut kan worden door passanten?

Voor een warm welkom terug, en een lege box, graag 2 dagen van tevoren laten weten wanneer u weer terug zult zijn.

Fijne vakantie!
created by dji camera