15-02-2019
Beste lezer,

Op donderdag 14 februari hing de vlag op de haven halfstok, in het clubgebouw was het bericht gekomen dat ons lid

Henk van der Vaart

's morgens op 87 jarige leeftijd was overleden.

Henk was één van onze oudste actieve leden, begin jaren zestig maakte hij al deel uit van het bestuur van onze vereniging.
Na verschillende boten te hebben gebouwd en verkocht werd het uiteindelijk de huidige Dana waarmee Henk grote en kleinere tochten ondernam, ook bracht hij regelmatig boten weg naar verre bestemmingen of haalde schepen op waarbij ook de Atlantische Oceaan werd overgestoken.

De laatste jaren heeft Henk zijn vrouw Dikkie zo lang mogelijk thuis verzorgd en moesten de vaartochten zich beperken tot een paar uurtje naar buiten om weer op tijd thuis te zijn, ook na opname in het verpleeghuis bleef Henk z’n vrouw trouw bezoeken en had hij weinig gelegenheid om te varen, wel bleef hij z’n boot verzorgen en was hij gereed om uit te varen.
Na het overlijden van Dikkie is Henk nog een paar keer wezen varen maar was eigenlijk te moe om er echt van te kunnen genieten. Najaar 2017 heeft Henk nog aan het winterwerk deelgenomen en in 2018 Dana nog vaarklaar gemaakt.

Van varen is het niet meer gekomen, Henk kon niet meer en na een ziekenhuisopname eind 2018 werd duidelijk dat Henk ernstig ziek was .

Donderdag is hij aan zijn laatste reis begonnen.

Bijna dagelijks op de haven zullen we zijn aanwezigheid missen, de schaalmodellen in het clubhuis en de half afgebouwde hoogaars vormen een blijvende herinnering.

Wij, bestuur en leden van de vvw Schelde, wensen familie, vrienden en andere dierbaren veel sterkte en kracht bij het dragen van dit verlies en Henk een behouden vaart.
DSC_0505-1024x685