05-04-2019
Beste lezer, waterpeil, informatie, hulphavenmeester kortom er is genoeg te lezen.........

Waterpeil

In de nacht van vrijdag op zaterdag gaat het water weer naar het zomerpeil, dus let op uw lijnen !!!

Hans

Per 1 april is Hans Terwiel gestart als beheerder van ons clubhuis. We heten hem van harte welkom. Hans is geen onbekende bij ons op de haven, dus hij zal snel weer z'n draai hebben gevonden. Thea, de wederhelft van Hans, zal zich voornamelijk bezig houden met hun bedrijf in de Badhuisstraat te Vlissingen, van waaruit er o.a. een thuisbezorg dienst wordt verzorgd. De bedoeling is om op termijn dit vanuit onze haven te doen, zodat er het jaar rond bemanning is in de kombuis.
Hans zal geen havenmeester werkzaamheden verrichten, hoewel hij niet te beroerd is om eens bij te springen.

Informatiebijeenkomst

as maandag wordt er door de gemeente een informatie bijeenkomst georganiseerd voor alle belanghebbende op de landtong rondom onze haven. Er wordt dan uitgelegd wat er gaat gebeuren en wat de plannen zijn. O.a de stichting Hoogaars en de Scouting hebben ideeën voor de invulling tussen de bunker en onze haven. Er worden tussen de 25 en 30 personen verwacht en de bijeenkomst zal in ons clubhuis plaats vinden.

Werkzaamheden op de haven

Vanaf aanstaande maandag wordt er door een aannemer gewerkt aan een drainage onder het tegelpad vanaf het oude havenkantoor richting de Lasloods. Dit gebeurt in opdracht van de Gemeente Vlissingen en zal ongeveer een week duren.

Duotocht

Inschrijven voor de 40e duotocht is vanaf nu weer mogelijk. En de eerste inschrijvingen zijn al binnen.
De eerste die inschreef was de Loef. Dit is de boot van de redactie van het maandblad Zeilen. Zijn gaan meedoen voor het ultieme zeilgevoel en om er een mooi verhaal van te maken voor het magazine.
Dus durf je het aan doe mee.

opgave en lijst van deelnemers staan op de site.

Werkgroep vrijwillige havenmeesters gevraagd !!

Zoals op de ALV aangekondigd, willen wij het vrijwillige havenmeesterschap met name tijdens het hoogseizoen over een periode van 9 weken, verder optimaliseren.
De huidige invulling geschiedt door een grote groep mensen met daardoor veel overdrachten etc. etc.
Wij streven naar een kleinere groep vrijwilligers van circa 12 personen die zelfvoorzienend zijn in hun organisatie en planning en beschikken over een coördinator die communiceert met havenmeester. Deze coördinator kan een wisselend persoon zijn, het is aan de groep om daar afspraken over te maken.
Waar hebben we het over;
  • Een periode van maximaal 9 weken (juli + augustus)
  • Waarvan 42 dagen met een bezetting van 2 pers./dag
  • Waarvan 20 dagen met een bezetting van 1 pers./dag
  • Per dag een bemanning van 8.00u. t/m 20.00u.
  • Totaal dus 104 mandagen met 12 personen is ca. 8,5 dag/persoon
We realiseren ons dat het best intensief is ca. 8,5 dagen inzet maar willen toch proberen het georganiseerd te krijgen en rekenen dan ook graag op jullie inzet.
Onder jullie zijn er al een aantal die interesse hebben en geïnformeerd hebben. We zijn er ons van bewust dat we een groot aantal vakbekwame havenmeesters onder ons hebben.
Daarnaast zoeken we in het voor- en naseizoen (1 april t/m 30 juni en 1 sept. t/m 1 okt.) assistentie voor havenmeester Rinus de Nooier.

Het is niet de bedoeling dat Rinus 7 dagen per week ’s morgens en einde dag een rondje door de haven doet om te kijken of er passanten zijn. Assistentie hiervoor is zeer wenselijk.

Aanmelden kan door deze mail te beantwoorden onder vermelding van de beschikbare periode's zodat er een rooster gemaakt kan worden.

We hopen op jullie medewerking en zien graag jullie reactie tegemoet.
Uw bestuur.

Jeugdzeilen

Het jeugdzeilen is weer gestart. Er hebben zich 17 "Bikkels" aangemeld, dus hier zijn we blij mee.
We wensen jullie veel succes
MailPoet