Zand er over

27-03-2021
Beste lezer, het zal niemand ontgaan zijn dat we in onze haven alweer volop met stuifzand vanaf de zuidelijke landtong te maken hebben. Ook dit keer is de overlast erg groot. Hiervoor is blijkbaar de aannemer aansprakelijk.

De gemeente Vlissingen heeft aannemer De Voogd opdracht verleend om het hele terrein bouwrijp te maken en te voorzien van riolering. Dit heeft letterlijk nogal wat voeten in de aarde of beter gezegd in het zand. Het is de bedoeling dat het hele terrein vóór het paasweekend is geëgaliseerd. Daarna wordt een puinlaag aangebracht ter afdekking van het zand. Ook bij de Stichting Behoud Hoogaars wordt dan rondom het gebouw erfverharding aangelegd.

Delen van het terrein die dan nog niet zijn voorzien van een puinafdekking worden behandeld met een antistuifmiddel.

Vanuit het bestuur hebben wij regelmatig contact met de gemeente over de ontstane problematiek. De gemeente heeft op zijn beurt de aannemer aansprakelijk gesteld. Die zou zijn verzekering informeren. We wachten even af wat daar uitkomt. Iedereen zit natuurlijk met de zaak in zijn maag maar de vereniging en de booteigenaren zijn er de dupe van.

De planning van de aannemer is helaas wel afhankelijk van het broedgedrag van de meeuwen: zodra deze gaan broeden worden de werkzaamheden voor een maand of 3-4 stilgelegd.

Komende week zullen we weer intensief overleg hebben met de gemeente en de aannemer en druk op de ketel houden. Ook het weghalen van het overgewaaide zand op de taluds van onze haven en het weer op diepte brengen van het water (er ligt inmiddels best veel zand op de bodem van de haven) hebben de volle aandacht.

Voor leden die van mening zijn dat zij (financiële) schade lijden of hebben geleden kunnen we eventueel behulpzaam zijn met het leggen van contact met de aannemer.

Uw Bestuur
WhatsApp Image 2021-03-11 at 12.53.03