10-04-2021
Beste lezer,

Van de bestuurstafel

Afgelopen week heeft uw bestuur kennis gemaakt met een aantal aspirant leden.
Tot onze vreugde kunnen wij op dit moment 9 nieuwe leden verwelkomen.
De gemiddelde leeftijd van de nieuwe leden is 41 jaar, dus ons clubgemiddelde wordt hiermee ook keurig opgepoetst.

Zodra het mogelijk is worden de nieuwe leden op de haven uitgenodigd, om voor zover dat nodig is weg wijs gemaakt te worden.

In de nieuwsbrief van 19 maart jl. hebben wij u gevraagd uw mening te geven over het opnieuw uitstellen van de ALV vanwege de corona-maatregelen.
Op deze vraag hebben 57 leden gereageerd en allen vonden dit ‘Prima’.
Zodra er meer ruimte is zullen we een ALV te beleggen zodat er gedegen beslissingen kunnen worden genomen omtrent een aantal belangrijke zaken op en rond onze haven.

Ondanks dat het weer er nog niet zo veel aanleiding toe geeft, is het vaarseizoen 2021 officieel begonnen. Het zal binnenkort drukker worden op de haven en daarom willen we u vragen op de ooststeiger de pijlen en looprichtingen aan te houden en op de weststeiger elkaar zo veel mogelijk de ruimte te geven. De loopbruggen zullen binnenkort worden teruggeplaatst en die zullen als een soort ‘passeerstroken’ moeten fungeren zolang lopen over het talud niet mogelijk is. Ook is het dragen van een mondkapje verplicht in de toiletgebouwen, gezien dit openbare binnenruimtes zijn.

We zijn momenteel nog in gesprek met potentiële exploitanten voor de Klip. Deze week worden door het bestuur en de commissie Klip weer verschillende gesprekken gevoerd. Ook zijn we benieuwd wat er zal worden besloten over het openen van de terrassen bij de persconferentie volgende week. Het terrasmeubilair neemt momenteel nog veel ruimte in in het fietsenhok, zodra er meer duidelijkheid is zal actie worden ondernomen om dit al dan niet terug te plaatsen.

De ALV moet weliswaar worden uitgesteld, maar toch loopt van twee bestuursleden hun ‘termijn’ van drie jaar binnenkort af. Peter de Visser, havencommissaris, zal niet herkiesbaar zijn.
Hij zal zijn bestuurstaak neerleggen maar nog actief blijven op en rond de haven en de (winter)werkzaamheden.
Het bestuur zal dan weer uit vijf personen bestaan, zoals ook een wens was van de Cie 2.0.
Dick Altena, penningmeester / vice voorzitter, stelt zich opnieuw herkiesbaar. Middels de stemknop hieronder kunt u laten weten of u opnieuw voor Dick kiest als onze penningmeester/vice voorzitter.