15-05-2021
Beste lezer,

Ontwikkelingen exploitatie Klip

Het bestuur is nog steeds zoekende om de exploitatie voor de Klip voor elkaar te krijgen. Deze opgave blijkt niet eenvoudig en Corona helpt daar niet echt aan mee. Er worden door uw bestuur doorlopend wervende gesprekken gevoerd. Zodra hierover iets te melden is wordt dit gecommuniceerd.
cropped-cropped-cropped-DSC_04171.jpg

Opening van de terrassen van de Klip

Vanaf woensdag 19 mei zal de Klip, of beter gezegd de terrassen van de Klip dagelijks (7 dagen per week) geopend zijn van 15:00 – 18:00 uur voor een drankje. Alissia (bekend van voorgaande jaren) is onze gastvrouw.
De opening kan vroeger zijn en of de sluiting kan later zijn (uiterlijk 20:00 uur als de versoepelingen dit toelaten) als de weersomstandigheden en of de klandizie daartoe aanleiding geven.

Indien het kabinet de versoepelingen voor de openingstijden verruimt naar 06:00-20:00 uur, biedt dit ook weer perspectief om in eigen beheer door leden in de ochtend de terrassen de openen.

Daarom hangt er een lijst in het clubhuis waarop de leden zich kunnen inschrijven, om net als in de winter, de bardienst in de ochtend te kunnen bemannen.

Het open zijn in de ochtend is voor de leden en zal door de leden uitgevoerd dienen te worden.

Coronamaatregelen

Ook op onze haven zijn wij nog steeds onderworpen aan de coronamaatregelen. Dit betekent ook dat de opstelling van de tafels en stoelen op beide terrassen niet gewijzigd mogen worden.

Er geldt nog steeds een maximum van 2 personen per tafel en een minimale onderlinge afstand van 1,5 meter.

Het bestuur vraagt iedereen om zich te houden aan deze door de overheid opgelegde maatregelen. Op deze wijze kan iedereen (leden en gasten) genieten van een veilig verblijf in onze haven en op onze terrassen.

De Klip zelf is uitsluitend toegankelijk voor onze gastvrouw en het bedienend personeel of degene die bardienst uitvoert.

(En uiteraard onze havenmeester.)

Clubstandaard (clubwimpel)

Het bestuur roept iedereen op, voor zover van toepassing, om een nieuwe en frisse clubstandaard in het want te voeren. De clubstandaards zijn in ruime mate voorradig en te bevragen bij onze havenmeester Rinus.

Zomer Avond Zeilen 2021

Afgelopen woensdag zijn wij met deze club-activiteit van start gegaan.
Er was een mooie belangstelling.
8 boten gingen er over de startlijn, maar de wind liet het afweten.
De stroom (springtij) was sterker dan de wind.
De organisatie heeft daarom de activiteit na enige tijd achteruit varen gestaakt.

We hopen as woensdag op betere omstandigheden.

Ook hier gelden de corona regels.
Afstandhouden, niet in het clubhuis enz....
IMG_1857 2