03-10-2021
Beste lezer, van onze toekomstige buren ontvingen wij de onderstaande e-mail

Beste allen,

Het wachtschip van scouting de Watergeuzen gaat verhuizen!
De Nummer 70 is een oud binnenvaartschip en is het drijvende clubgebouw van de jongens en meiden die elke zaterdag in de haven zeilen, roeien en spelen in de bekende rode vletten met witte zeilen. Het schip ligt sinds 2008 aan de PSD/HZ kade en gaat nu definitief op de kant achter de bunker en naast de loods van Stichting Behoud Hoogaars. We waren al een beetje buren in de haven en vanaf komende week dan ook op het land.

Het schip zal woensdag 6 oktober ’s morgens vroeg worden gesleept tot ongeveer voor de bunker aan de landtong. Vanaf daar zullen 3 flinke kranen haar uit het water hijsen en op multiwheels plaatsen. Ze rijden haar dan zo’n 100 m naar de juiste plek en wordt dan op haar definitieve plek gehesen. De operatie zal incl. voorbereiding 2 tot 3 dagen duren. Dinsdag worden de kranen aangevoerd en donderdag weer ingepakt, als de weersgesteldheid mee zit. Het bouwterrein zelf is afgesloten vanwege de veiligheid, maar vanachter het hek is het goed te volgen en anders via de media. Toegangswegen zullen niet worden afgesloten, maar met alle transportbewegingen van de kranen zou het wel eens druk kunnen worden.

Na de hijsoperatie zullen wij de komende tijd zelf nog werken aan het schip om haar verder geschikt te maken voor onze leden. In samenspraak met gemeente Vlissingen is deze verhuizing tot stand gekomen. Het leek ons goed om jullie ook vanuit onze vereniging op de hoogte te brengen.
Graag tot ziens, op de wal!

Richard van de Voorde, Voorzitter
@: voorzitter@wg3.nl