08-10-2021
Beste lezer, van onze buren de Stichting Behoud Hoogaars ontvingen wij de onderstaande uitnodiging.

Het is zover!
De Loods van Stichting Behoud Hoogaars aan de Jachthavenweg 6 te Vlissingen kan officieel worden geopend͘.
Onze beschermheer Han Polman Commissaris van de Koning in Zeeland zal op zaterdag 23 oktober 2021 om 15.00 uur de openingshandeling verrichten͘.

De Stichting Behoud Hoogaars (SBH) nodigt u van harte uit hierbij aanwezig te zijn͘.

Op vrijdag 22 oktober en zaterdag 23 oktober organiseert de SBH Open Dagen. Op deze dagen willen wij het publiek verwelkomen om kennis te maken met het behoud en de restauratie van dit prachtige maritieme erfgoed. Bovendien is er op vrijdag 22 oktober om 15͘.00 uur een lezing van Frits de Waele over De vergeten scheepswerf van Cyriel de Smet͘.

Het programma van de Open Dagen is als volgt:
- Loods open voor belangstellenden: vrijdag 14.00-17.00 uur zaterdag 11.00-17.00 uur
- alle schepen zijn te bezichtigen en er kan een stukje gevaren worden;
- presentatie van visserijtechnieken o͘a͘ expositie botvisserij buiten (platvis rapen);
- eenmalige expositie van de werken van Han Reijnhout;
- doorlopend film- en fotovoorstelling van ruim 30 jaar SBH;
- stands met presentaties van verschillende organisaties en bedrijven͘

Wij ontvangen u, uw familie en kennissen graag tijdens de Open Dagen voor een bezichtiging van de Loods en onze schepen.
Met vriendelijke groet,
namens bestuur en vrijwilligers,