19-11-2021
Beste lezer, omdat het corona virus nog steeds en zelfs zeer heftig rondgaat zal de Algemene Ledenvergadering 2021 digitaal worden gehouden. Tijdens deze ALV zal er ook een stemming zijn over de wijziging van de statuten en de gewijzigde tarieven structuur.

Het bestuur van de Vereniging Voor Watertoerisme Schelde nodigt u hierbij uit tot het bijwonen van de jaarlijkse algemene ledenvergadering,
te houden op dinsdag 7 december 2021 online via
ZOOM.
Op de dag van de vergadering
ontvangt u via de mail de link om deel te nemen.

De stukken ter voorbereiding van deze vergadering worden gepubliceerd op de website. Indien u hiervoor nog geen toegang heeft, kunt u dit hier aanvragen.

1. Opening en mededelingen voorzitter.
2. Ingekomen stuk(ken).

3. Bespreking notulen van de algemene ledenvergadering:
Betreft: algemene ledenvergadering van 13 mrt 2019 (website tab leden-only).
Als ook: buitengewone ledenvergadering van 06 nov 2020 (website tab leden-only).

4. Jaarverslag penningmeester en vaststelling begroting.

De toelichtingen op de financiële jaarverslagen over 2019 en 2020 worden gepubliceerd op de website. (in het leden-only gedeelte.)

Daarnaast is het mogelijk een afspraak te maken
met de penningmeester om, op gepaste afstand fysiek,
de stukken in te zien in de Klip.

5. Verslag van de kascommissie boekjaar 2019:
Leden kascommissie : Bert Beerman en Roland de Hullu.
Reserve : Dik Leer.
Aftredend : Bert Beerman.

Verslag van de kascommissie boekjaar 2020:
Leden kascommissie : Dik Leer en Roland de Hullu.
Reserve : Ferry Kramer.
Aftredend : Ronald de Hullu.

6. Benoeming nieuw lid voor de kascontrole-commissie

7. Aftreden en kiezen van bestuursleden (formaliseren conform statuten)
Aftredend:
  • Rob Besse (tussentijds, 2019)
Aftredend en herkiesbaar:
  • Sal Cracau, voorzitter (2020)
  • John Meijer, waarnemend secretaris & havencommissaris (2020)
  • Dick Altena, 1e penningmeester (2021)
Aftredend en niet herkiesbaar:
  • Peter de Visser (2021)
Het bestuur volgt het advies van de Cie 2.0
om het bestuur te laten bestaan uit 5 leden.

8. Koffiepauze
(Het bestuur doneert namens de leden een bedrag aan de KNRM i.p.v. rondgang met het ‘KNRM-bunkerbootje’).

9. Verslag havencommissaris.

10. Gevraagde besluiten:

10.1 Voorstel van het bestuur om in te stemmen met de gewijzigde statuten (website tab leden-only en separaat gestuurde e-mail).
Let op: De eerder gepubliceerde concept-statuten zijn volledig herzien. Dit in verband met recente wetgeving en de toevoeging om ook digitaal te kunnen vergaderen en besluiten te nemen.
      • Huishoudelijk reglement en havenreglement volgen komend jaar.
10.2. Voorstel van het bestuur om in te stemmen met nieuwe tarievenstructuur (website tab leden-only en separaat gestuurde e-mail).
      • Het bestuur komt terug op haar eerdere voornemen om de ligplaatstarieven in 5 stappen per jaar voor iedereen te verhogen. Wel stelt het bestuur voor om de toegepaste verhoging van 2021 definitief te maken.
      • De nieuwe voorgestelde structuur gaat uit van nieuwe tarieven (voor alle leden/ ligplaatshouders) met een korting voor de huidige leden ter waarde van 32%. Op deze wijze worden de huidige leden gewaardeerd voor het lidmaatschap tot nu toe.
      • Het entreegeld voor nieuwe ligplaatshouders wordt sterk gereduceerd.
11. Bespreking beleid bestuur:
  • Vernieuwing steigers winter 2022-2023.
  • Meningvormend: De Klip vervult een belangrijke functie binnen onze vereniging. Hoe ziet de toekomst van de Klip eruit? Restaurant? Uitbater? Clubhuis? Vernieuwing clubhuis en sanitair enz.? Het bestuur zal enkele scenario’s. meningvormend met de ALV bespreken.
  • Meningvormend: Van meewerkplicht naar meewerkwaardering waarbij het bestuur het principe ‘werken loont’ met de ALV meningvormend zal bespreken.
  • Scheldekwartier (passantenhaven & VVE-haven).
  • Blauwe Vlag.
  • Havenmeester.
  • Evenementen.
  • Jeugdzeilen.
  • Varia.
12. Rondvraag en sluiting.
zie ook de separaat gestuurde e-mails met de toelichting
op de beide geagendeerde bestuursvoorstellen