Unknown
22-02-2022
Beste lezer, nu de wind is gaan liggen hebben we nu de gelegenheid voor een verse nieuwsbrief.

Van de bestuurstafel

Met het oog op de op handen zijnde versoepelingen zijn we als bestuur verheugd dat onze ALV 2022, twee jaar na dato, dan eindelijk fysiek zal kunnen plaatsvinden, op woensdag 13 april as. Agenda en vergaderstukken volgen zodra deze klaar zijn voor publicatie.

Omdat we de gezondheid van ons allen nog hoog in het vaandel hebben staan, blijven we bij de alternatieve locatie. De Klip is misschien op dit moment nog net iets te ‘gezellig’.

Sinds de ALV in december is het bestuur 3-wekelijks op het scherm bij elkaar gekomen en is er veel gebeurd. We zijn nog druk bezig met wat mogelijke herzieningen op de concept statuten en het voorgestelde nieuwe tariefstelsel en proberen rekening te houden met de opmerkingen van de leden tijdens en na de ALV.

Daarnaast kijken we al vooruit naar het vaarseizoen en de invulling van het havenmeesterschap, en natuurlijk de heropening van de Klip.
Tijdens het laatste bestuursoverleg hebben wij als bestuur kennis gemaakt met enkel leden van het bestuur van de scouting, onze nieuwe buren op het terrein naast de passanten steiger.
De werkzaamheden aan de buitenzijde van hun clubhuis zijn voorlopig nog niet aan de orde. Als het zover is worden de juiste voorzorgsmaatregelen genomen om overlast voor ons te voorkomen.

Na wat kinderziektes en andere aanloopproblemen lijkt de Stadshaven nu gereed voor een volledig gebruik in het komend seizoen.
De eerste vaste ligplaatsen (VVE) in de Stadshaven zijn inmiddels aan de particuliere eigenaren overgedragen. Sommigen hebben zich bij ons gemeld als belangstellende voor het lidmaatschap van onze vereniging. Anderen hebben zich gemeld met het verzoek hun ligplaats aan te bieden aan passanten.

Een 12-tal ligplaatsen is gereserveerd voor de eigenaren van de toekomstige hoogbouw. Zolang deze niet gereed is kunnen wij de ligplaatsen aanbieden aan zomerliggers en/of passanten.
Ook zijn er al afspraken gemaakt met grotere groepen zeil- en motorboten voor een kort verblijf in de Stadshaven als passant. Dat zal in juni en september zijn.

Onze havenmeester Rinus verwacht geen vorst meer dus het water staat weer op de steigers.

gr en tot ziens op de haven.