21-09-2020
Beste lezer, bij deze word je uitgenodigd voor de Algemene Leden Vergadering 2020 op 7 oktober 2020. Deze wordt gehouden in de Lasloods, aan de Binnenhavenweg te Vlissingen, aanvang 19:30 uur.
De consumptie's tijdens de vergadering zijn voor rekening van de vereniging

Omdat er wijzigingen van de statuten en reglementen aan de orde komen, is je aanwezigheid dringend gewenst.
Alle vergaderstukken en een toelichting op de wijzigingen staan op de website ( leden only )
Ben je nog niet geregistreerd voor het bezoek van de leden only pagina, dan kan dit hier

Inhoudelijk zijn een aantal belangrijke wijzigingen in de statuten ingevoerd:
  • In het voorliggende voorstel blijft de naam van de vereniging ‘Vereniging voor Watersporttoerisme Schelde’ luiden, maar wordt de verkorte handelsnaam ‘Jachtclub Schelde’ toegevoegd.
  • Het begrip ‘aspirant-lid’ is vervallen en zijn daar de begrippen ‘jeugdlid’ en ‘gezinslid’ voor in de plaats gekomen. De minimum leeftijd voor ‘gewone leden’ is verhoogd naar 18 jaar.
  • Een belangrijke wijziging is het toekennen van stemrecht: ligplaatshouders krijgen een dubbele stem ten opzichte van de overige stemgerechtigden. Gezinsleden krijgen ook stemrecht.;
  • De samenstelling van het bestuur van de vereniging wordt beperkt tot 5 leden.;
  • Aanpassingen van juridische aard als gevolg van ook Europese wet- en regelgeving.
  • Controle op en correcties van spelling en inhoud, consistentie en volledigheid.

Agenda ALV 07 oktober 2020

1.Opening en mededelingen voorzitter
2. Ingekomen stuk(ken)
3. Bespreking notulen van de algemene ledenvergadering 2019
4. Jaarverslag penningmeester en vaststelling begroting
5. Verslag van de kascommissie
6. Benoeming nieuw lid voor de kascontrole-commissie
7. Aftreden en kiezen van bestuursleden
8. Koffie pauze, denk aan het bunkerbootje van de KNRM
9. Verslag havencommissaris
10. Gevraagde besluiten
  • Voorstel van het bestuur om in te stemmen met de gewijzigde statuten, huishoudelijk reglement en het haven reglement. ( Deze liggen in drievoud ter inzage in het clubhuis)
  • Voorstel van het bestuur om in te stemmen met het wijzigen (verhogen) van het liggeld voor de leden.
11. Bespreking beleid bestuur
12. Rondvraag en sluiting
Edit
d.m.v. de onderstaande knoppen zijn de vergaderstukken te lezen, downloaden en eventueel te printen: