02-07-2022
Beste lezer,

Vanuit het bestuurshok

Afgelopen week is het bestuur bij elkaar geweest voor het maandelijkse overleg. We dachten dit in de Klip te kunnen doen, maar daar zat het die avond gezellig vol.
Dus wij zijn uitgeweken naar het oude havenkantoor voor ons overleg.

Het is mooi om te zien dat het clubhuis en het terras goed gevuld zijn met een mooie mix van leden, passanten en voorbijgangers, dat brengt reuring op de haven, wat we de afgelopen twee jaar gemist hebben.
Dit geeft goede hoop op een mooi seizoen voor het “Klip team”

In het Bestuursoverleg hebben we naast de lopende zaken ook gesproken over de havenmeesters, activiteiten in de winter en de statuten.

Om met het laatste onderwerp te beginnen; er wordt direct na de zomervakantie een commissie gevormd die de statuten aanpassing vorm gaat geven. In overleg met leden en bestuur zal deze commissie de wijzigen zodanig voorbereiden dat bij het in stemming brengen op de ALV in maart 2023 er geen onduidelijkheden of vragen zijn.

In de winter willen wij als bestuur proberen om iedere maand een leden activiteit te organiseren. dit kan op het nautisch gebied zijn, maar ook culinair of informatief.
Een lezing of een gezellige maaltijd of iets met drank en hapjes. Wordt vervolgd.

De afgelopen jaren hebben we in de maanden juli en augustus met hulp-havenmeesters gewerkt die gerecruteerd zijn uit ons leden bestand.

We danken al de leden die hier aan meegewerkt hebben, maar 22 verschillende personen in 6 weken tijd werd een beetje onoverzichtelijk, te veel overdracht momenten enz.

Daarom gaan we nu met een klein aantal betaalde krachten aan de slag, zodat we beide havens goed kunnen behavenmeesteren. De Stadshaven Scheldekwartier vraagt de nodig aandacht, zowel passanten als de eigenaren van de boxen aan de Jan Weug kade dienen optimaal “behandeld” te worden.

In de eerste 6 maanden van dit jaar hebben we meer boten verwelkomd in onze haven aan de Pr Hendrikweg dan voor de Corona crisis. De boten is de Stadshaven zijn dus extra passanten, die niet verloren zijn gegaan voor onze vereniging.

Afsluitend wil ik u allen een heel goede zomer wensen, een mooie tijd om er op uit te gaan, of lekker in de buurt te blijven.
Er zijn nu al leden die met hun boot op grote afstand van ons zijn, IJsland, zuid Engelse kust, Zweden, zuid Spanje dat zijn toch bestemmingen die niet naast de deur liggen.

Dus,
een goede zomer toegewenst en tot ziens op de haven,

Dick Altena

Penningmeester/vice voorzitter

Als de bovenstaande tekst reden tot reageren geeft schroom dan niet om dit te doen door deze nieuwsbrief te beantwoorden.