30-08-2022
Beste lezer,

De Klip

Dit seizoen was het weer mogelijk om een hapje en een drankje te nuttigen in ons clubhuis. Het was er gezellig druk en ik heb een hoop vrolijke gezichten gezien. Het was een gemêleerd gezelschap van leden, passanten en niet watersporters. Het Klip team was er druk mee.
Echter het noodlot heeft toegeslagen want van de 4 bemanningsleden zijn er drie geveld door medische problemen, die niet binnen korte tijd zijn opgelost.

Namens het bestuur wens ik de ziekenboeg van harte beterschap en we hopen jullie snel weer in ons club huis te zien.

Tot dan doen een aantal leden de ochtend koffie. Op vrijdag, zaterdag en zondag is de Klip normaal geopend maar met een beperkte kaart

Passanten seizoen '22

Het seizoen loopt op zijn eind, de leden komen terug en de passanten zijn op een enkeling na weer naar huis. De bootjes die door de sluis gaan, varen onze havens voorbij en spoeden zich door het kanaal naar het noorden.

Het is nog te vroeg om de eindbalans op te maken maar we kunnen wel zeggen dat er meer dan ooit onze havens bezocht is. Globaal is te zien dat de passanten langer in de Stadshaven blijven dan in de verenigingshaven. Dit jaar zijn de aantallen ruim boven de periode van voor de corona.

Meer data volgt.

Bestuurstafel

Veel valt er nog niet te melden want uw bestuur heeft ook de afgelopen weken rust genomen en genoten van het mooie weer.

Maar wij zijn erg blij met Jan v Zalinge jr die met ingang van 14 september als kandidaat bestuurslid bij ons aan tafel zal aanschuiven.

Als bestuur zijn we dan weer met 5 personen zodat we de zaken adequaat kunnen aanpakken.

Medio september hebben wij als bestuur ons eerste overleg na de vakantie.

Duotocht '22

De belangstelling voor onze Duotocht was dit jaar erg laag. Er waren amper 8 inschrijvingen. Er waren ook geen inschrijvingen van onze leden.

Daarom heeft de Duotocht organisatie er voor dit jaar de stekker uit getrokken.

Wel is er voor de volgde editie een datum geprikt tw 28 september t/m 1 oktober. Het is dan volle maan, dat helpt bij het 's nacht navigeren.
Er worden een aantal wijzigingen aangebracht, zo wordt er straks op de donderdag gestart en zal de verplichte rust verdwijnen.
De wijde wereld in

Douane

As woensdag en donderdag vindt er in onze haven een douane trainings activiteit plaats.
De theorie moet in de praktijk worden geoefend.

De oefening is als volgt:
Er is een tip binnen gekomen over een tas met drugs op een boot, deze moet gevonden worden en veilig gesteld.
Unknown-1