29-10-2022
Beste lezer, er is afgelopen week een bestuursvergadering geweest, we hebben kennis gemaakt met een aantal kandidaat leden dus er is iets te lezen.

Van de bestuurstafel

Donderdag avond hebben wij ons maandelijks overleg gehad en dan komt er veel op tafel. Maar wat mij het meest blijft hangen is een e-mail die wij als bestuur hebben ontvangen waaruit blijkt de de nieuwsbrieven niet goed gelezen worden. In de mail wordt gesteld dat wij als bestuur niet goed zouden functioneren. Jammer, als bestuur (conform de statuten met 5 personen) trekken we er hard aan en werken we aan onze haven en onze vereniging.

Er zijn een aantal zaken in gang gezet:
  • Aanpassingen van een aantal boxen De trend in watersport land is groter en groter. Daarom hebben we geconstateerd dat de breedte van een aantal boxen te wensen overlaat. Twee leden hebben hun boot verkocht en komen niet meer terug met een boot. Dit geeft ons de mogelijkheid om van 6 boxen nu er straks 5 te maken, zodat de individuele boxen breder worden. Deze verbreding kan tot gevolg hebben dat er wat geschoven wordt met de ligplaatsen. De betreffende ligplaatshouders krijgen bericht.
  • Vergader data De komende data voor de bestuursvergaderingen staan nu in de agenda op de website vermeld. Zo weet iedereen wanner die zijn en kan daar eventueel op inspelen.
  • Statuten en reglementen De commissie die hier mee bezig is (zie eerdere nieuwsbrieven) is hard aan het werk. Het concept voor de Statuten is nu naar de notaris om dit juridisch te toetsen. Op woensdag 11 januari wordt er een speciale ALV georganiseerd om de statuten te bespreken en in stemming te brengen. Uiteraard krijg je de stukken ruim voor die tijd ter beschikking om te lezen en er een oordeel over te vormen. Op de ALV van 11 januari wordt enkel de statuten en reglementen behandeld.
  • Nieuwjaarsreceptie Deze hebben we gepland op vrijdag 6 januari vanaf 17:00 uur. De belangstelling op de zondag middag liep de laatste keren terug vandaar dat er nu gekozen is voor de vrijdagavond.
  • BBQ Vanwege de corona was het de afgelopen jaren niet mogelijk om deze te organiseren maar als bestuur willen we dit toch weer oppakken. De datum is geprikt op zaterdag 10 juni 2023, een dag na de verjaardag van de vereniging (89 jaar) en de zaterdag is tevens de slotdag van het Zomer Avond Zeilen.

bericht ontvangen van een lid:

Namens Keawta wil ik het bestuur en leden bedanken.
Afgelopen zondagmiddag kwamen Jan en Esther Mastenbroek een lekkere doos bonbons brengen bij Keawta.
Keawta vond het erg leuk Jan en Esther weer te zien.
Het leek toch op een soort herkenning.
Haar reactie was ook fijn om te zien.

Nogmaals iedereen bedankt.
Danny en Keawta van Wijnbergen

nieuwe leden

Met ingang van 1 november zij er 5 leden bij gekomen en telt onze vereniging 155 leden.
Een "cijfer weetje" 30% van de boxen aan de Jan Weugkade (VVE) is eigendom van een 12 leden van onze vereniging