18-12-2022
Beste lezer, deze week wat informatie van uw penningmeester......

gespreid betalen

Medio januari worden de rekeningen verstuurd voor uw ligplaats en de club-contributie.
Conform de afspraken zullen onze tarieven met de prijsindex verhoogd worden. Die zal dit jaar hoger zijn dan anders.
Een ieder is zich bewust van de enorme prijsstijgingen welke de laatste tijd hebben plaatsgevonden.
Ook onze tarieven stijgen fors.
Het bestuur biedt daarom vanaf komend jaar de mogelijkheid, om per kwartaal te betalen. Dit is zonder kosten, de jaar rekening wordt door 4 gedeeld. Men kan dit aangeven bij de penningmeester via penningmeester@vvwschelde.nl
De enige voorwaarde is: De betaling kan enkel via een afgegeven machtiging voor de incasso (hebben de meeste leden al afgegeven)

tarief structuur

Om te zorgen voor een financiële gezonde toekomst van onze vereniging is er een nieuwe tariefstructuur aangenomen in de laatste ALV in april van dit jaar, ik wil een korte uitleg geven hoe deze werkt.

Het onderstaande plaatje is op de ALV gepresenteerd
voorbeeld.001
Bij alle ligplaatshouders wordt het liggeld verhoogd. (zie voorbeeld)
Deze stijging wordt het eerste jaar gecompenseerd doormiddel van een korting (32%) zodat het te betalen liggeld gelijk blijft met het jaar ervoor, excl de verhoging door de inflatie.

In de volgende jaren(vanaf 2024) kan deze korting verdiend worden door de werkparticipatie. (vrije keuze om mee te doen)
Wanneer men participeert(werkt) voor de vereniging verdient men korting en een reguliere hellingbeurt.
In 2023 wordt er "gewerkt" voor de korting van 2024
Vrijgesteld van werkparticipatie zijn de leden van 80 jaar en ouder.

Naar aanleiding van opmerkingen vanuit de leden komt uw bestuur met een wijzigingsvoorstel op de eerste ALV (maart 2023) Een korting in de vorm van een percentage van het liggeld is niet voor alle leden gelijk (verschil in box maat) Terwijl het "werken" wel gelijk is.
Dus hier komen we op terug op de ALV.
Scherm­afbeelding 2022-12-04 om 08.49.45