14-01-2023
Beste lezer, door persoonlijke omstandigheden was ik niet aanwezig op de nieuwjaars receptie - die goed bezocht is - daarom wil ik jullie bij deze voor het komende jaar, het aller beste, een prachtig watersport jaar, maar vooral veel gezondheid toe wensen.

Dick

van de bestuurstafel

Afgelopen woensdag hebben wij in ons clubhuis een ALV gehouden met als agenda punt het ter goedkeuring aanbieden van de vernieuwde statuten en reglementen.
Dit heeft in het verleden de nodige discussies op geleverd. Maar nu zijn de concept statuten en de reglementen door de leden reglementair goedgekeurd. Er was 1 tegenstem (per volmacht) voor de statuten en 8 stemmen tegen de reglementen.

Uw bestuur is blij met de uitkomst en ziet dit als een blijk van vertrouwen in het bestuur en de ingeslagen weg.

Dit weekend worden de facturen verstuurd. De tarieven zijn per 1 januari aangepast aan de huidige inflatie, hier gebruiken we al jaren het cijfer van het CBS voor, wat nu uit is gekomen op 10%. Zoals we allemaal wel merken in de winkels schieten de prijzen de lucht in en is daar nog geen eind voor in zicht.
De boxen zijn deze winter nagemeten, voor de breedte is de maat tussen de palen vastgesteld en werken we hier mee. De breedte hart op hart is niet werkbaar, het is regelmatig voorgekomen dat een passant in de zomer net niet in een box past.

De korting van 32% op het liggeld voor een box dit jaar is eenmalig. Uw bestuur komt met een voorstel op de eerstkomende ALV om de participatie vergoeding niet afhankelijk te maken van de grootte van de box maar van de inzet van het lid.

Renovatie helling

Zoals jullie allemaal wel al weten, zijn er al langere tijd wat problemen met de helling. De hellingwagen blijft wel eens steken bij het in- en uithalen van onze boten.
Door André Ruissen is meerdere keren onder water een inspectie gedaan en zijn ook noodreparaties uitgevoerd.
Gebleken is dat het stalen frame met daarop de rail, gebruikersslijtage heeft.
De huidige rail dateert uit 1988 en is aan vervanging toe.

Afgelopen week zijn we aangevangen met het verwijderen van het onderwaterframe. Zowel de rail onder water als boven water gaan we vervangen.

We gaan hiervoor gebruik maken van het jaarlijkse laagwaterpeil in de binnenhaven. Het streven is deze werkzaamheden gereed te hebben eind maart/begin april,
zodat we allemaal weer gebruik kunnen gaan maken van de helling
voor de jaarlijkse hellingbeurt.

Waar we in klein comité als werkgroep ook mee bezig zijn, is de engineering m.b.t. het vervangen van de omloopsteigers van onze helling.

Het systeem wat we hadden heeft in het verleden uiteindelijk tot meerdere incidenten geleid. Hierop hebben we besloten, over te gaan op een gebruikersvriendelijk en veiliger systeem.
Het ontwerp is er en wij hebben jullie daarover op de laatste ALV (11 januari)
uitgebreid geïnformeerd.

Al met al zijn het zeer omvangrijke werkzaamheden,
welke we niet allemaal dit voorjaar kunnen uitvoeren.

m vr gr John
IMG_20230103_105134192