17-03-2023
Beste lezer,

Bericht van de nieuwe voorzitter

Tijdens de ALV heb ik de voorzittershamer van Sal mogen overnemen. Hierbij wil ik Sal Cracau bedanken voor zijn inzet als voorzitter.
In de tussenliggende periode waarbij er geen voorzitter was heeft onze vice voorzitter Dick Altena de taken zeer goed waargenomen waarbij zijn werk als penningmeester ook door ging.

We kunnen terug kijken op een goed bezochte algemene ledenvergadering
Voor de leden welke niet aanwezig konden zijn hierbij nog een kort overzicht van de gedane mededelingen.

Onze pacht overeenkomst is in 2012 verlopen en stilzwijgend verlengd. De gemeente is nu bezig om dit een meer permanent karakter te geven.

De start met de Vereniging van eigenaren Jan Weugkade is moeizaam . De beheersovereenkomst wordt in twijfel getrokken. Wij hebben juridisch advies ingewonnen waaruit blijkt dat er wel degelijk een rechts geldige beheersovereenkomst is. Aan het eind van de maand is er overleg met de VVE. Wij hebben er goede hoop op dat er geen juridische procedure hoeft te worden opgestart.

Het is nog onduidelijk wat er met het voormalige Rijkswaterstaat terrein gaat gebeuren. Er zijn 3 eigenaren wat de verkoop complex maakt.

We zijn druk bezig met de vernieuwing van de helling . We krijgen nieuwe rails zodat we weer lang vooruit kunnen. Waarschijnlijk kunnen we de helling weer gebruiken in april. In het najaar wordt er een nieuwe stelling geplaatst zodat we weer veilig onze boten kunnen poetsen.

Er vindt een onderzoek plaats door de vereniging samen met HZ studenten om onze haven en de Dokhaven nog beter op de kaart te zetten. Ook wordt er een klant tevredenheid onderzoek opgezet door HZ studenten.

Op vrijdag 12 mei vindt de uitreiking van de blauwe vlag havens en stranden plaats. Voor het eerst een combinatie van haven en strand. De burgemeester zal eerst in de Dokhaven de blauwe vlag hijsen en aansluitend aan de Prins Hendrikweg. Iedereen is hierbij welkom.

Op 10 juni is er een BBQ in verband met het 89 jarig bestaan van onze vereniging.

De duotocht is weer opgestart. De eerste inschrijvingen zijn al binnen.

Het jeugdzeilen komt helaas niet van de grond . We hebben mooie optimisten en uitstekende faciliteiten. Hopelijk staat er iemand op om de kar weer te trekken. Een weekend zou al heel mooi zijn.

Ook het Klip team staat weer te popelen om van start te gaan .We gaan weer genieten van de gezelligheid en lekkere maaltijden

De messen worden geslepen voor de zomeravond zeilen competitie . De eerste is op 3 mei.

Het bestuur gaat verder met plannen maken . De steigers richting het havenkantoor zijn aan vervanging toe . Ook kijken we naar ons clubhuis welke allesbehalve energie zuinig is . Er zullen in het najaar enkele werkgroepen geformeerd worden om te kijken wat de mogelijkheden zijn . Uiteraard neemt de vergadering de uiteindelijke beslissing.

Op de haven wordt het langzamer weer drukker. De eerste dekzeiltjes worden al verwijderd. Het vistuig en de vishengels worden in orde gemaakt. De motoren worden weer proefgedraaid ,op de gieken worden de zeilen weer geplaatst.
KORTOM LAAT DE ZOMER MAAR BEGINNEN !!
Het bestuur wenst iedereen een mooi seizoen .

Jan van Zalinge