21-05-2023
Beste lezer, een verse nieuwsbrief...

Zomeravond competitie

Op 10 mei is de eerste ZAZ gevaren met weinig wind en weinig deelnemers.
Uiteindelijk hebben alle 3 de deelnemende schepen de op het laatst ingekorte baan 17 kunnen varen.
Omdat er een nieuwe deelnemer zonder CRC meetbrief is moeten we nog even wachten op de uitslag.
Na afloop stond Maurice ons nog op te wachten voor een after sail, met een hapje en een drankje, en was het weer vanouds gezellig in de klip

De Blauwe vlag

Afgelopen vrijdag werden de jachthavens aan de Prins Hendrikweg en de Stadshaven Scheldekwartier onderscheiden met het internationaal milieukeurmerk de Blauwe Vlag.
Na toespraken door onze voorzitter Jan van Zalinge, Erik van Dijk (nationaal coördinator Blauwe Vlag) en de burgemeester van Vlissingen Drs. A.R.B (Bas) van den Tillaar werden in beide havens de Blauwe Vlaggen weer in top gehesen. Onze Vereniging heeft inmiddels voor de 7e achtereenvolgende keer deze onderscheiding ontvangen!

Inzet bestuursleden

Een bestuurslid wordt breed ingezet voor allerlei taken. Zo gebeurt er wel eens een schade met boten . Helemaal nieuw afgelopen week was de aanrijding tussen een Scootmobiel en onze slagboom. Slagboom was volledig afgebroken . Gelukkig had de Scootmobiel en de bestuurder zelf niks.
Hoezo breed inzetbaar?

Afmelden

Het seizoen gaat weer beginnen . We vragen jullie nogmaals om je af te melden bij de havenmeester wanneer je langer als een dag weggaat.
Met de komst van de QR code op de steigers is het belangrijk dat lege ligplaatsen worden aangemeld in het systeem. Is de box niet vrij gegeven dan kan een passant niet betalen.
Onze eerste indruk is dat er 50% van de passanten met de QR code betalen . We gaan proberen dat percentage nog verder te verhogen. Door de QR code hoeft de havenmeester minder administratieve handelingen te doen . Hierdoor krijgt de havenmeester meer tijd om passanten optimaal te laten afmeren.

BBQ 10 juni

VVW Schelde bestaat 89 jaar
Schrijf u in voor de BBQ

De Klip