15-04-2022
Beste lezer, afgelopen woensdag 13 april hielden we sinds 2 jaar weer een ‘ouderwetse’ ALV in de Klip.

De ALV werd goed bezocht. De presentielijst vermeldde 58 leden.

Afgelopen woensdag stonden o.a. 2 gewijzigde bestuursvoostellen op de agenda waarvoor aan de ALV instemming werd gevraagd.
Te weten een nieuw tarievenstelsel en nieuwe statuten.
Voor beide onderwerpen was in de ALV december 2021 geen meerderheid.

Voor het nieuwe tarievenstelsel is een meerderheid van 50% en voor nieuwe statuten is een meerderheid van 75% vereist.(conform de huidige statuten)

Het nieuwe aangepaste tarievenstelsel werd met ruime meerderheid aangenomen.
59 stemmen voor (74%) en 21 stemmen tegen(26%)

Bij de schriftelijke stemming van de aangepaste statuten bleek 68% voor en 32% tegen waarmee de nieuwe statuten opnieuw werden verworpen. De ALV bepaalt( 54 stemmen voor en 25 stemmen tegen).

Het bestuur is zeer teleurgesteld over deze uitslag.

Het bestuur is ook zeer teleurgesteld - en dan druk ik mij nog voorzichtig uit - over de handelwijze van een lid of leden terzake het opstellen en verspreiden van een anonieme brief als een soort stemadvies met daarin feitelijke onjuistheden, onwaarheden en insinuaties.

Ik heb in de vergadering gezegd dat ik deze anonieme brief alsmede de uitslag beschouw als een motie van wantrouwen tegen het het bestuur’.

Het bestuur wordt nu in een onmogelijke positie gedwongen waarbij het bestuur hoofdelijk verantwoordelijk is voor het feit dat wij een vereniging besturen welke in strijd is met geldende wet- en regelgeving.

Binnenkort komt het bestuur in haar nieuwe samenstelling bijeen en zal zich beraden op de ontstane situatie en op haar toekomst.

Met hartelijke groet
Sal Cracau, voorzitter