04-05-2022

Beste lezer,

Afgelopen dagen vroeg het bestuur aan haar leden om door middel van een stemknop - als onderdeel van een nieuwsbrief - om wel of geen vertrouwen in het bestuur uit te spreken.

Uitslag

> Onze vereniging telt 146 stemgerechtigde leden.
> 125 (85,6%) leden hebben hun stem uitgebracht.
> 124 (99,2%) leden spraken hun vertrouwen uit in het bestuur.
> 1 lid sprak uit geen vertrouwen te hebben in het bestuur.
> 3 leden stuurden een e-mail met het bericht dat zij zich niet konden vinden in de formuleringen op het stemformulier en dat zij op die reden geen gebruik wensten te maken van de stemknop. Zij spraken in hun bericht echter wel hun vertrouwen uit in het bestuur.
Veel leden maakten ook gebruik van de mogelijkheid om opmerkingen te plaatsen op het stemformulier waaruit veel steun sprak voor het bestuur.

Verheugd!

Het bestuur is zeer verheugd met de ‘grote opkomst’ en met deze bemoedigende uitslag waar we als bestuur om hadden gevraagd.
Dank voor het vertrouwen in het bestuur!

Hoe nu verder?

Het bestuur blijft in functie tot de ALV van maart 2023. Het bestuur zal z.s.m. een ledencommissie in stellen om te komen tot vernieuwde conceptstatuten welke dan door de ALV 2023 aangenomen kunnen worden. In deze ledencommissie zal één bestuurslid zitting nemen. Verdere berichtgeving hierover volgt op een later moment.

Verder is het bestuur op zoek naar leden die bereid zijn om het zomeravondzeilen of iets dergelijks te organiseren.
Ook worden er leden gezocht die het jeugdzeilen in de steigers willen zetten.
Voor het organiseren van de Zeeuwse Duotocht is de Duotocht Commissie inmiddels samengesteld.
Binnenkort volgt er nog een nieuwsbrief met data en bijzonderheden voor de training ‘kleine blusmiddelen’ en training reddingsvlot.

Met hartelijke groet,
Het bestuur.