Unknown-1
06-05-2022
Beste lezer, er worden 2 trainingen aangeboden.....

Brand aan boord, wat nu ?

Op zaterdag 11 juni, een instructie (kleine) blusmiddelen voor onze leden.

Het programma start om 09.00 uur in de Klip met theorie brand, brandklassen, de branddriehoek en de gevaren die bij brand kunnen ontstaan.

Daarna gaan we buiten de praktijk beoefenen met uitleg en daadwerkelijk gebruik van o.a de brandslanghaspels, CO2, de blusdeken, en diverse type schuimblussers.

Extra aandacht zal tijdens de instructie uitgaan aan de brandrisico's aan boord en hoe te handelen op water tijdens het ontstaan van brand.

Het maximum aantal deelnemers is 16,
op volgorde van aanmelding zal een indeling worden gemaakt.

Deelnemers ontvangen na afronding van de training (omstreeks 12.00 uur) het NIBHV certificaat "omgaan met kleine blusmiddelen"

overleef een schipbreuk

Een tweede training " overleef een schipbreuk" zal plaatsvinden op 25 juni.

Ook hier starten we om 09.00 uur in de Klip met een theorie over het gebruik en werking van het reddingsvlot.

De meeste leden beschikken over een reddingsvlot aan boord, een verstandige keuze ! Het reddingsvlot is immers één van de laatste middelen om uw zelf in veiligheid te brengen bij het onverhoopt moeten verlaten van het vaartuig.

Welke onderwerpen komen o.a aan bod ?
Het gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen (redvest), gebruik noodsignalen, gebruik marifoon met opfris nood-spoed en veiligheidsverkeer, het gereedmaken van het reddingsvlot, overleven op zee, SAR procedures met helikopter en reddingsboot. In de haven gaan we daadwerkelijk aan de slag met een groot reddingsvlot om de praktijk te beoefenen.

Neem kleding mee dat eventueel nat mag worden en laat de naaldhaken vooral thuis !

Het maximum aantal deelnemers is 16,
op volgorde van aanmelding zal een indeling worden gemaakt.

Beide trainingen worden aan de leden met medewerking van BHV Training Zeeland BV gratis aangeboden, consumpties in de Klip zijn voor eigen rekening.

Aanmelden kan via de onderstaande knop