12928247_836929913103000_7931488260838361839_n 2
13-05-2022
Beste lezer,

Schepen…..

Het gaat hier niet over schepen in de zin van vaartuigen maar over een schepen (schepenen in meervoud) als openbaar bestuurder op plaatselijk niveau. Vroeger werd de term in heel Nederland gebruikt, nu alleen nog in België. We zijn hier niet in België maar in Nederland. Dus geen schepen maar wethouder.

Dat is wat ik ga doen. Als het de gemeenteraad van Vlissingen ‘behaagt’ hoop ik op 19 mei te worden geïnstalleerd als wethouder in Vlissingen. Dat betekent ook dat ik vanaf 19 mei mijn voorzitterschap van onze vereniging helaas neer zal moeten leggen. Het wethouderschap en het voorzitterschap van VVW Schelde, beiden in Vlissingen, zijn niet te combineren en ook niet verenigbaar.

Onze penningmeester / vice voorzitter, Dick Altena, zal het voorzitterschap voorlopig waarnemen.

Binnenkort zal - o.a. in de media - bekend worden gemaakt welke portefeuilles ik als wethouder zal krijgen.

Als trotse voorzitter van VVW Schelde kijk ik terug op een mooie periode waarin we als bestuur, samen met de leden, veel hebben bereikt. Dan denk ik onder andere aan de Blauwe Vlag, vernieuwingen van steigers, realisatie kanaalsteiger, harmonieus overleg met gemeente Vlissingen, ontwikkeling en realisatie Scheldekwartier ( Dokhaven ), nieuwe damwand en nog veel meer. Maar vooruit kijken is eigenlijk veel belangrijker. Een herindeling van het terrein en vernieuwing van de opstallen (clubgebouw, sanitair, fietsenhok enz.) zijn noodzakelijk.

Als lid zal ik mijn bijdrage blijven leveren aan o.a. de organisatie van onze Zeeuwse Duotocht.

Het bestuur wil ik hartelijk danken voor de intensieve en vele uren samenwerking. Voorts wens ik het bestuur succes met het vele werk wat nog ligt te wachten. Tot slot wil ik u allen danken voor het in mij gestelde vertrouwen om uw voorzitter te mogen zijn.
Ik zal het voorzitterschap zeer gaan missen.
Tot ziens op de haven.

Vriendelijke groet,

Sal Cracau

Het huidig bestuur wil Sal van harte bedanken voor zijn inzet voor onze vereniging, en wenst hem veel succes in de gemeente politiek.