03-01-2018
Beste lezer,
aller eerst de allerbeste wensen voor het komend jaar.....
Maar, bij de start van een nieuw jaar kijken we ook terug naar de afgelopen periode en dan bedoel ik specifiek de laatste drie maand dat we het clubhuis open hebben gehouden, door het draaien van bardiensten met de inzet van Doede en enkele vrijwilligers. Bij het opmaken van de balans is toch wel gebleken dat het noteren van de gebruikte consumptie, het afrekenen en verantwoorden, niet altijd vlekkeloos verloopt. Bijna dagelijks zijn er kasverschillen, zowel positief als negatief en worden er zaken verkocht die niet in de administratie verantwoord worden.
Daarom som ik nogmaals de belangrijkste regels op die gelden voor diegene die de bardienst draait:
  • noteer op het voorgedrukte papier wat er verkocht wordt.
  • noteer eigen gebruik en gebruik voor de club
  • bewaar de kopie pin-bon voor de administratie
  • reken met iedereen voor het naar huis gaan af
  • doe havengeld, diesel en hellingen in de daarvoor bestemde enveloppen en deponeer in het bestuursbusje.
en wel het belangrijkste:

Alcohol gebruik door diegene die verantwoordelijk is voor de bardienst is niet toegestaan

Het zijn allemaal kleine zaken, maar o zo belangrijk voor het goed functioneren van de bardiensten.

Doen we dit met z'n allen consequent, dan kunnen we de consumptieprijzen laag houden en ons clubgebouw open.

Als er vragen zijn of opmerkingen dan hoor ik dat graag en hoop u allen te ontmoeten op de nieuwjaarsreceptie as zondag vanaf 15:30 uur.

m vr gr
uw penningmeester.