default
08-10-2022
Beste lezer, er is dit keer aardig wat te melden dus neem even de tijd om dit allemaal rustig te lezen.

bestuursvergadering

Afgelopen donderdag hebben we als bestuur een overleg gehad. Naast de lopende zaken zijn ook de enquete "de Klip 2022" en de "statuten" aan de orde geweest.

Op de enquete "de Klip 2022" komen we later nog terug met een analyse, maar als voorlopige uitslag kan al vast gemeld worden dat 55 % van de inzendingen het Klip-team een dikke 8 geeft en dat vinden wij een mooi signaal.

Wat betreft de statuten, daar wordt hard aan gewerkt, zie elders in deze nieuwsbrief
Unknown

Steigers op de helling

Omdat de steigers op de helling niet veilig zijn is het niet toegestaan deze te gebruiken.
Dit hebben we al eerder gemeld, maar wordt misschien vergeten vandaar deze oproep

electra

De afgelopen week zijn de meterstanden in de e-kasten weer opgenomen. Zo kunnen we het verbruik van de walstroom monitoren en doorbereken aan de ligplaats houders.
Denk er aan dat als u geen gebruik maakt van de walstroom dit bij de havenmeester bekend moet zijn, dan kan hij het stopcontact buiten werking zetten. (Dus geen verbruik)
Als er dus een stekker in de kast zit wordt er verbruik opgenomen en later gefactureerd
stekker-met-slot-oog

activiteiten

Door het "klip-team" worden er een aantal activiteiten komende winter georganiseerd, kaarten live muziek ed
Dit is bedoeld voor de leden.
Kijk voor de data in de agenda via de knop op onze website en onderaan deze nieuwsbrief
Unknown-1

Jubel en Treur fonds

Als vereniging zijn we niet allen bezig met onze bootjes, maar we zijn ook sociaal bezig. We kennen elkaar soms al lange tijd en weten veel van werk en privé van elkaar. In het verleden werd er door de vereniging aandacht besteed aan mooie en moeilijke momenten in het leven van onze leden. Er werd een kaart, fles jenever of bloemetje gebracht naar mensen die in een jubel of treur stemming waren. Dit is de afgelopen tijd in het slot geraakt, maar wij willen dit weer oppakken.

Esther en Jan Mastenbroek willen dit op zich nemen om die mensen die hiervoor in aanmerking komen te laten weten dat de club niet allen aan de boten denkt maar ook aan de mensen die samen de VVW Schelde vormen.

Jan en Esther moeten natuurlijk wel "gevoed" worden met informatie. Dus als je iemand weet die wel een bloemetje, kaartje of iets kan gebruiken geeft dit dan door.
Telefoon nr Jan: 06-31 65 84 82
e-mail: jmastenbr@zeelandnet.nl
Unknown-2
Unknown-4

statuten

In september is de commissie voor het opstellen van nieuwe statuten van start gegaan. De commissie bestaat uit Dik Leer, Joost Simons en namens het bestuur Jan van Zalingen jr en Gerwin Hament.

Na de afstemming van de werkwijze en het proces zijn we snel de inhoud ingedoken.

De knelpunten zijn benoemd en vrij snel werd het duidelijk dat we de nieuwe statuten baseren op de statuten van de Arne maar wel met diverse aanpassingen die specifiek zijn voor onze vereniging.

Het is de ambitie om de concept statuten begin november binnen het bestuur goed te keuren en naar de notaris voor beoordeling te sturen.
Parallel hieraan werken we aan de voorbereiding van de communicatie naar de leden, ter voorbereiding aan een te plannen ALV waarin we als commissie de nieuwe statuten zullen toelichten en in stemming brengen.

De commissie heeft de knelpunten getoetst aan het wettelijk kader en statuten opgesteld naar de geest en de traditie van de vereniging.

We komen na de volgende bestuursvergadering met een update en leggen dan uit hoe we de leden informeren en tot stemming willen komen. Als er vragen zijn, kunnen die bij de commissie leden worden gesteld.

havenmeester / hellingen.

In de afgelopen zomer is Peter gestart als havenmeester in onze havens. De komende tijd zal hij dit blijven doen. Peter is er voor de passanten en lopende zaken.
Afgesproken is dat Rinus met Peter samenwerkt. Ze kunnen elkaar dan bij afwezigheid vervangen en zijn ook beide op de hoogte van wat er speelt in de havens.
De telefoon wordt door Peter bemand.
De helling blijft het domein van Rinus, die terug kan vallen op Rob Besse.
Samen kunnen ze bediening van de helling garanderen.
images-3
Unknown-5

oud en nieuw 2022

Als vvw Schelde willen wij de nieuwe Stadshaven Scheldekwartier, een beetje in de spotlights zetten.
Het leek ons een leuk idee om watersporters mee te laten genieten in deze sfeervolle haven en ze uit te nodigen om van vrijdag 23 december tot en met maandag 2 januari 2023 gratis en voor niets in de Stadshaven Scheldekwartier af te meren.

De schepen moeten dan wel als tegen prestatie een beetje feestelijk verlicht worden, zodat iedereen kan meegenieten met deze nieuwe parel van Vlissingen.
Het aantal ligplaatsen is een gegeven dus men moet zich voordien aanmelden en vol is vol.
Unknown-6
Als u naar aanleiding van deze nieuwsbrief wil reageren doe dit dan via info@vvwschelde.nl