03-03-2024
Beste lezer,

Ik ben Luc Dehaene een 60 jarige horeca- / hospitality manager en ondernemer afkomstig uit België met een hotelschool opleiding en vele jaren ervaring in diverse functies binnen de horeca en/of hospitality wereld, zowel in België als in het buitenland en binnenkort hopelijk jullie nieuwe kastelein in “de Klip”

Ik heb meer dan 42 jaar ervaring als zowel Chef kok, Gastheer, Sommelier, Food & Beverage manager maar ook als Hotel / Hospitality manager/ondernemer en horeca-consulent in zowel België, Spanje, Frankrijk en actueel sedert 2019 in Nederland.

Afgestudeerd in 1981 aan de hotelschool “ter Duinen” te Koksijde (B) en daarna in de leer gegaan bij diverse restaurants en gerenomeerde chefs in België om dan ook zelf aan de slag te gaan als chef kok op het eiland Tenerife gedurende een viertal jaar. Bij mijn terugkomst in België ben ik gestart als ondernemer met o.a. een Bistro-Restaurant, clubhuis uitbater van Keerbergen Golfclub en Ieper Open Golf, alsook Flanders Indoor Karting en Eventrooms. Waarna ik enkele jaren een vakantiekasteel ben gaan uitbaten in Frankrijk om dan in 2013 tot aan mijn verhuis naar Zeeland in september 2019 mijn eigen Hotel- Restaurant te Avelgem (B) uit te baten.

Na mijn verhuis in 2019 naar Zeeland ging ik allereerst aan de slag als vervangend restaurant-manager in de Gevangentoren te Vlissingen en daarna als gastheer/sommelier bij Restaurant Morille te Koudekerke, waarna ik uitbater werd van de Sociëteit de Vergenoeging te Middelburg.

Met al die jaren op de teller heb ik uiteraard vele watertjes doorzwommen, maar natuurlijk ook heel veel ervaring en kennis opgedaan.

Hopelijk kunnen we er in de Klip iets moois en leuks van maken waar het vooral voor iedereen gezellig vertoeven is met leuk drankje en een lekker hapje.
We gaan starten met een toegankelijke, maar vooral een verse, seizoensgebonden en originele kaart met gekende en minder gekende klassiekers en uiteraard met een leuke borrelkaart, en dit willen we dan graag aanvullen met toffe suggesties met af en toe een leuk thema.

Suggesties, ideeën of wie weet denkt u zelf wel aan een feestje, borrel of een diner met familie of vrienden kom dan binnenkort kennismaken en ze ons zelf vertellen in het clubhuis.

Dit ga ik uiteraard niet in mijn eentje doen en ben dus nog volop op zoek naar toffe en gemotiveerde medewerkers en weekend- en
vakantiehulp. kennen jullie iemand uit uw buurt of kennissenkring stuur ze dan maar gerust mijn gegevens die u hier bovenaan terugvind door. Dan maak ik graag een kennismakingsafspraak.

Hebt u reeds vragen of suggesties aarzel niet en contacteer mij maar of wie weet lopen we elkaar binnenkort wel tegen in de jachtclub.

Graag tot binnenkort in de Klip en ik kijk er nu al naar uit om met iedereen kennis te maken.

Luc Dehaene