13-03-2024
Beste lezer, een paar zaken......

Verhoging kanaalpeil

Aanstaande zaterdag 16 maart gaat na 05.00 uur het waterpeil van het kanaal weer omhoog.
We gaan dan terug naar het originele peil.

Vrijwillige havenmeesters zomerperiode.

Afgelopen jaar hebben een aantal leden als vrijwillige havenmeester gelopen .
Ook dit jaar zoeken we weer een paar vrijwillige havenmeesters. De bedoeling is dat de vrijwillige havenmeesters zelfstandig lopen, zowel op de Prins Hendrikweg als de Peperdijk, van 08.30 uur tot 15.00 uur. Daarna worden jullie afgelost door Peter of Lars . De taken zijn: het controleren of de passanten betaald hebben door middel van
I Marina, bijboeken en tanken.
Wij zoeken havenmeesters van 29 juli tot 15 augustus .
Aanmelden kan via voorzitter@vvwschelde.nl

Pacht overeenkomst

De pachtovereenkomst met Luc Dehaene is getekend . Luc gaat zich nu voorbereiden op een mooi seizoen in de Klip.

Water op steiger

Rinus en Nico hebben er weer voor gezorgd dat er water op de steiger is. We kunnen onze bootjes gaan poetsen.

Commissie 2.0

Enige jaren geleden heeft de commissie 2.0 een rapport met aanbevelingen geschreven aan de vereniging. Het bestuur heeft met de commissie gediscussieerd over het rapport en de toekomst van de vereniging. Een belangrijk punt van aandacht , van zowel de commissie als het bestuur, is onze eigen tariefsysteem.

Mohawk 2

Op 19 juli 2004 kwam het zeilschip/ trainingsschip Mohawk2 in aanvaring met een vissersboot in het Oostgat . Het schip zonk maar gelukkig konden de bemanning en de studenten ongedeerd van boord gehaald worden . De bemanning en studenten zijn door bewoners van Vlissingen opgevangen en verzorgd .
Ook heeft de Vlissingse gemeenschap er voor gezorgd dat het schip weer in de vaart kon komen.
Op uitnodiging van Vlissingen bezoekt de Mohawk 2 van 19juli t/m 25 juli onze haven aan de Peperdijk.
Onze vereniging stelt voor die periode een ligplaats beschikbaar.

Cursus

Inmiddels hebben we twee boeiende cursus avonden gehad over veiligheid aan boord. Deze werden gepresenteerd door Chris Jiskoot en Albert Dijkstra .
De laatste cursus avond staat gepland op 24 april. Het zal dit keer over brand aan boord gaan. Er is nog een enkele plaats vrij. Aanmelden bij info@albert-dijkstra.nl

Email Marketing Powered by MailPoet