04-10-2023
Beste lezer,

Van de Bestuurstafel

Stand van zaken Dokhaven
Er zit weinig voortgang in het dossier Dokhaven. Onze eigen advocaat hebben we op hold gezet in afwachting reactie gemeente. We hebben een gesprek gehad met wethouder Sips. De wethouder heeft het dossier aangeboden aan de huisadvocaat van de gemeente. Er wordt gekeken of de gemeente het dossier kan overnemen.
Aangezien we dit jaar een aanzienlijk bedrag aan beheerkosten missen van de Jan Weugkade, zijn we in gesprek met de gemeente over compensatie hiervan. Ons standpunt is, dat er absoluut geen geld van de Prins Hendrikweg naar de Dokhaven mag gaan .

Prins Hendrikweg 2 (terrein Rijkswaterstaat)
Onze nieuwe buren zijn nog niet bekend . We verwachten snel te horen wie dat zullen worden.

Lasloods
In de krant stond een stukje over de Lasloods. De uitbater wil meer organiseren in de Lasloods.
Wanneer we nu in de kalender kijken staat er 1 groot concert gepland in mei.
We zullen de gang van zaken scherp monitoren ter vermijding van overlast voor onze haven en passanten.

De Klip
Er is een verlenging getekend voor de pacht van de Klip . Deze verlenging loopt 30-11-2023 af .
We zijn erg blij met het team van de Klip en hopen dat ze vanaf 1 april weer voor onze Klip gaan zorgen .
Activiteiten
8 oktober prijs klaverjassen duoverband. €5 inschrijving.Aansluitend avondeten Ierse live muziek .
Op 27 oktober is er nog een optreden van de Nederlandse zanger Fons

Winterwerkzaamheden.
De jaarlijkse winterwerkzaamheden gaan weer van start op 21 oktober

Participatieregeling
De winterwerkzaamheden komen er weer aan . We gaan op de zaterdagen weer onderhoud aan onze haven doen.
Dit jaar gaan we voor het eerst de participatie regeling toepassen !
Wat was die participatie regeling ook weer .( Zie jachthaven reglement artikel 19)
Iedereen die 4 dagen werkt krijgt een korting op het havengeld van 35%
Iedereen die 4 dagen werkt heeft recht op een vrije hellingbeurt.

Niet iedereen kan op zaterdag werken . In overleg met John Meijer kan hiervoor afgeweken worden .
Wie de 80 jarige leeftijd heeft bereikt hoeft niet meer te werken ( we hopen echter wel dat de oudere de jonkies komen aanmoedigen )
In zeer uitzonderlijke situaties kan het bestuur dispensatie verlenen . Echter het principe geldt : Wie een boot heeft en ermee vaart kan komen werken !
Eventuele dispensatie kan worden aangevraagd schriftelijk voor aanvang van de winterwerkzaamheden aan John Meijer.

Winterwerk ( vervolg)
Een groot project is het inplanten van de taludzijde aan de oostkant en tegen het talud bij Stichting Behoud Hoogaars.
Aan de oostzijde komt lage beplanting vergelijkbaar met de andere zijde. De kant van Stichting Behoud Hoogaars wordt iets hoger zodat we niet meer aankijken tegen de rommelige opbergzijde van de loods.

Hier kunt u de komende winterwerkzaamheden bekijken

Meterstanden Elektra
Op 1 oktober worden alle meterstanden opgenomen . Je moet betalen per afgenomen KWh
Let op dat je geen stroomslurpers laat aanstaan en dat je daardoor een ongewenste rekening krijgt!

Helling
Doordat terras bezoekers van de Klip last hebben van het afspuiten van de boten op de helling is er vorig jaar een aanpassing gekomen in het hellingen . Uit het water in de ochtend, in het water uiterlijk 17.00 uur.
Het nadeel hiervan is dat de hellingbeurt een halve dag korter is geworden. Na analyse van het gebruik van de helling heeft het bestuur besloten om de hellingbeurt iets te verlengen .
Nieuw;
In de periode 1 maart t/m 30 september 3 dagen hellingen ( Je staat dus effectief 2 1/2 dag op de helling.
Tussen 30 september en 1 maart kan men in overleg langer op de helling staan.
Rob Besse en Rinus de Nooijer verzorgen de helling .
Boeken uitsluitend via de website.
Hellingen gebeurt altijd op eigen risico!

VVW Schelde 90 jaar feest
Komend jaar bestaat onze vereniging 90 jaar . We willen dit gaan vieren op zaterdag 1 juni 2023.
We zijn op zoek naar een paar vrijwilligers die Maurice en Albert willen helpen met het organiseren van dit feest . Aanmelden bij info@albert-dijkstra.nl

Vacatures
Wij hadden een aantal vacatures uitstaan om ons te helpen. We hebben de volgende vacatures ingevuld:

• Groenvoorziening Elly Jiskoot
  • Website Hans van Laar en Arie de Groot
  • Projectgroep nieuwe steigers : Rob Besse, Cor Blok, Dik Leer en Jan van Zalinge
We zijn blij met de aanmeldingen . Alleen met elkaar blijft het een mooie vereniging

ACTIVITEITEN
In het voorjaar komen er 4 cursus avonden over zwemvesten , medische zorg en reanimatie .
Informatie volgt .

Komend najaar willen we een navigatieavond verzorgen . De laatste navigatieavond was een groot succes. We hebben Hans van Laar en Chiel Arnold bereid gevonden om een avond te organiseren . Informatie volgt

Naast serieuze zaken proberen we ook een wijnavond/ proeverij te organiseren. Maurice gaat er een mooie avond van maken . Informatie volgt.

Duotocht
Afgelopen dagen heeft de 43e Duotocht plaats gevonden . De deelnemers hadden weer wisselende omstandigheden. Uiteindelijk werd de uitslag nog spannend . De winnaar is de Pluk geworden. Gefeliciteerd Joep en Sander. De prijsuitreiking werd aangevuld met een gezellige maaltijd door het Klipteam. Hans , Kees en Sal bedankt voor de organisatie.

VDES
Wat betekent dit . Vanaf volgend jaar moeten alle VHF ‘s aan boord aangepast zijn naar de nieuwe wetgeving . Chiel Arnold heeft hierover een interessant stuk geschreven wat dit nu allemaal betekent.