17-10-2023
Beste lezer,

Winterwerk
De jaarlijkse winterwerkzaamheden gaan van start as zaterdag 21 oktober.

Participatieregeling
Aanstaande zaterdag starten we met de winterwerkzaamheden. Dit jaar gaan we voor het eerst de participatie regeling toepassen.
Nogmaals een korte uitleg: Jachthavenreglement artikel 19
  • De vaste ligplaatshouders die 4 dagen werken krijgen een korting op het liggeld voor de box van 35%.
  • Iedereen die werkt heeft recht op een vrije hellingbeurt.
  • Niet iedereen kan op zaterdag werken. In overleg met John Meijer kan hier van worden afgeweken.
  • Wie de 80 jarige leeftijd heeft bereikt is vrijgesteld van werkplicht.
In zeer uitzonderlijke situaties kan het bestuur dispensatie verlenen. Echter het principe geldt: wie een boot heeft en ermee kan varen kan ook werken.
Eventuele dispensatie kan worden aangevraagd schriftelijk voor aanvang van de winterwerkzaamheden aan John Meijer.

Groenvoorziening
De bedoeling dit jaar , zoals eerder vermeld in de nieuwsbrief, was om het talud in te planten.
Het blijkt nu dat het om een redelijke investering gaat welke we toch eerst willen voorleggen aan de vergadering. Wel gaan we , in dit najaar, bovenaan het talud een heg plaatsen aan de kant van de Lasloods en stichting Hoogaars.

90 jarig jubileumfeest
Op 1 juni 2024 vindt ons 90 jarige jubileum feest plaats. Wie wil ons helpen om er een mooi feest van te maken ? Informatie Albert Dijkstra info@albert-dijkstra.nl

Klip
De Klip is open op vrijdag, zaterdag en zondag .Maurice en Monique hebben , buiten de kaart, elke week een wisselend weekend menu.
Op vrijdagavond 27 oktober om 19.30uur is er Nederlandstalige muziek met de zanger Fons.
Op 5 november is er klaverjassen . Aanmelden bij Maurice.

Navigatieavond
Op Dinsdag 29 november 19.30 uur organiseren Hans van Laar en Chiel Arnolds een navigatieavond.
Er zal uitleg gegeven worden over de verplichte aanpassing van VDES. Het betreft een aanpassing welke geldt voor iedereen die een VHF aan boord heeft.
Eveneens krijgen we uitleg over het elektronisch navigeren met tablet , laptop of mini pc.
Graag aanmelden bij hvlaar@zeelandnet.nl

Evaluatie havenmeester.
We hebben een evaluatie gehad over het vrijwillige havenmeesterschap , door onze leden, tijdens de vakantie van onze havenmeester Peter. Hierbij zijn een aantal nuttige aanbevelingen uitgekomen welke we zullen toepas