22-12-2023

Eindejaar bericht van de voorzitter

Beste lezer,

Het jaar 2023 loopt op zijn eind. In tegenstelling tot thuis, waar de voorbereidingen voor de feestdagen in volle gang zijn, gebeurt er maar weinig meer op de haven.
We kunnen terugkijken op een jaar met typisch Nederlands weer. Het seizoen begon laat door de lange en koude NO-wind. De maand juli was een mooie maand maar daarentegen was augustus weer aanmerkelijk minder. Dit was dan ook duidelijk te zien in onze passanten aantallen. We hebben in juli een paar topdagen gehad waarbij we zelfs nee moesten verkopen. Al met al hebben we ongeveer hetzelfde aantal passanten gehad als het jaar daarvoor.

De Klip is in winterslaap. In de ochtend vindt de koffieploeg nog zijn weg naar de Klip. We kunnen terugkijken op een mooi Klip seizoen welke we volledig te danken hebben aan Monique en Maurice .

Achter de schermen gaat het echter nog op volle kracht door.
Er komt beplanting op het talud. We beginnen met een haag boven op het talud. Daarna zouden we graag, na goedkeuring van de vergadering, het talud verder willen inplanten. Giovanni heeft aangegeven ermee te willen stoppen. We zullen het gras, wat eruitzag als een biljartlaken, missen. Giovanni bedankt.

We zijn druk bezig met het voorbereiden van nieuwe steigers. Er is een projectplan en deze week komt het eerste bedrijf voor een offerte. Inmiddels zijn er ook subsidiemogelijkheden welke we aan het onderzoeken zijn. Het plan wordt voorgelegd aan de ALV op 28 februari.

De Dokhaven begint een aardig hoofdpijn dossier te worden. Advocaten spreken elkaar tegen. Wij zijn nu in onderhandeling met de gemeente om te onderzoeken of we ook door kunnen zonder vereniging van eigenaren van de Jan Weugkade.

De winterwerkzaamheden zijn achter de rug. Er is weer veel werk verricht door de leden. Er staan nog een aantal klussen open welke nog gedaan moeten worden. Zo zie je maar wat een groep enthousiaste leden allemaal voor elkaar kan krijgen. We gaan dit jaar voor het eerst de 32% regeling toepassen.

De lopende zaken gaan gewoon door. Al is er maar af en toe een passant, Peter let daarop. De helling en de dieselpomp worden bediend door Peter, Rob en Rinus.
Albert blijft volop bezig om onze haven schoon te houden.

Hierbij wil ik alle leden bedanken voor hun inzet.
De kortste dag is inmiddels achter de rug m.a.w. we gaan weer richting het vaarseizoen.
Ik wens alle leden en hun familieleden, namens het gehele bestuur, prettige feestdagen, een goede gezondheid en een mooi seizoen 2024.

Ik hoop jullie allemaal te zien op de nieuwjaarsreceptie op zondag 7 januari 17.00 uur in de Klip.

Jan van Zalinge