filmpjes

De kanaloa van uit de lucht

Jeugdzeilen 16 oktober 2016:

oud materiaal:

Een kijkje op het reilen en zeilen in de Vlissingse buitenhaven. De bedrijvigheid in de jaren ’50 en…. een milieuramp in 1924. Waardoor wij al jaren last hebben van de olie vervuiling. De haven van Vlissingen: daar valt altijd wel iets te beleven!

Anton Linse is in de Jaren ’30 niet alleen verwoed filmer, hij is ook fervent botenliefhebber. Hij is in 1934 betrokken bij de aanleg van de eerste Vlissingse jachthaven .  Drie jaar laat hij in Schiedam een motorjacht bouwen. Daarna maakt hij met zijn gezin ettelijke tochtjes door de Zeeuwse wateren.

Anton Linse (1893-1984) uit Vlissingen filmt er sinds begin Jaren ’30 lustig op los. Hij heeft ons een grote voorraad aan beelden nagelaten. Vandaag de vierde aflevering aan de hand van zijn werk. Met zijn gezin doet hij een dagje Scheveningen en als hij de Pier bezoekt is dat een mooi bruggetje naar de beelden die hij maakt van de Vlissingse Wandelpier. Vanaf zijn boot zijn we in 1936 vanaf het water getuige van de opening van deze bijzondere attractie.

Een filmpje over het uit het water halen van 2 boten op 3 oktober 2015

De “pit-stop” in Den Haag 18-19-20 juni 2015:

De Pleomax, jaren bij ons in de haven gelegen. Met leden van onze vereniging aan boord wordt het record verbroken, 1 maart 2008, in nog geen 6 uur van Lowestoft naar IJmuiden  met 50 knopen wind.

Het hele verhaal van Team Vestas Wind

uit de oude doos:

23-08-2014, gezien bij Omroep Zeeland

Misschien een idee voor de Zeelandbrug; een kantel-sluis

leuk om naar te kijken:

Bekijk de Pleomax ook eens varende en aan de binnenkant