Kind of Blue weer thuis

Onze wereldomzeilers Anita Idskes en Dick van de Waaij en hun boot Kind of Blue, zijn na 11 jaar, weer terug in onze haven in Vlissingen.
Ze werden afgelopen Zaterdag feestelijk binnen gehaald door een grote groep familie, vrienden en bekenden.
Voorzitter Siewert Bijlsma, voor deze gelegenheid gepromoveerd tot havenmeester, stond klaar met de champagne. Er waren bloemen, maar vooral veel blijdschap om het weerzien.
11 Jaar onderweg, 70.000 zeemijlen onder de kiel en dat zonder echte noemenswaardige ongelukken en averij, is natuurlijk een geweldige prestatie.
We zullen de komende tijd nog veel verhalen van Anita en Dick te horen krijgen.
Maar nu eerst afkicken van 11 jaar vrijheid, schoonheid, spanning en avontuur.
Dat zal nog best moeilijk worden!!!

verslag op omroep zeeland: hier

Door verschillende boten met familie en bekende werd de " Kind of Blue " verwelkomd en begeleid in de sluis van Vlissingen.

Nadat onze haven feestelijk werd ingevaren, werd door de tijdelijke havenmeester Siewert de Kind of Blue afgemeerd.

Dick en Anita werden verwelkomd en voorzien van vrolijke "bubbels"

Het was een feestelijk weerzien na 11 jaar met familie, vrienden en bekenden.

....het bleef nog lang gezellig!!

foto's: Jan van Gorp

foto's: Ad Verschoore

reactie bemanning v/d Kind of Blue

Hoi Dick,

wil de club via jou bedanken voor het geweldige welkom dat we afgelopen zaterdag gehad hebben. Met alle familie, vrienden, ophalers te water, boten van leden van WSV Arnemuiden, boten van leden van VVW De Schelde, en bij allebei de clubs zijn we even welkom. We lopen nog steeds een beetje op de wolken van het hartverwarmend welkom. Bubbels in de sluis, en ook nog eens bubbels aangeboden door onze voorzitter bij het aanleggen, het was echt helemaal super.

Vanaf onze aankomst is het ook een beetje gekkenhuis want we zijn ineens nieuws. Omroep Zeeland al in de sluis, de PZC op de aankomststeiger, en vandaag de Telegraaf die morgen een artikel plaatst als wij het goed hebben begrepen.

Het is heerlijk om weer terug te zijn, het is heerlijk om zo welkom te zijn op onze nieuwe ligplaats, en we zullen de komende tijd zéker nog wel wat varen maar ook op de haven te vinden zijn om onze nieuwe havengenoten beter te leren kennen.

Iedereen hartstikke bedankt!

Dick en Anita