Overvolle, Gezellige Nieuwjaarsreceptie

DSC_1050Het clubhuis van onze Watersport vereniging was afgeladen tijdens de Nieuwjaarsreceptie op Zondag 10 Januari j.l. Maar wat willen we ook. We staan weer op de drempel van een nieuw seizoen. Het gaat goed met onze club en er valt heel wat te vermelden, liet onze vice-voorzitter Siewert in zijn openings toespraak weten.

DSC_1087

Er komt een nieuw toegangscontrolesysteem voor de jachthaven. Dat gaat “wind en weder dienende” begin februari a.s. gebeuren. Alle ligplaats-houders krijgen nog bericht, want er komt hiermee ook een nieuwe, hopelijk sneller werkende toegangs kaart. Die kunnen de leden dan ruilen tegen hun oude kaart. Het “statiegeld”op de kaart gaat van 15,- naar 25,-euro.Nog een hoopvol nieuwtje. Het bestuur is in gesprek met een nieuw beheerders echtpaar. Die hebben ervaring met de horeca en hebben een camping gerund. Dus laten we met zijn allen duimen, dat we het komend seizoen gewoon weer op het terras en in het clubhuis een lekkere, niet al te dure, maaltijd kunnen bestellen.

Siewert dankte alle Klip medewerkers voor hun geweldige inzet. Er is nu een nieuw goed werkend kosten registratie systeem opgezet, waardoor men precies weet, wat er wordt verteerd en wat de kosten zijn. Volgens Siewert werkt het systeem, na een korte inloop periode, perfect.

DSC_1036 DSC_1037 DSC_1041

Het overleg met de gemeente over de nieuwe damwand verloopt zoals de vice-voorzitter zei: Stroperig!! Maar er gloort licht aan de horizon. De damwand zou nu besteld zijn, dus kan het bestuur deze week met de steigerbouwers om de tafel, zodat hopelijk vòòr het nieuwe seizoen echt van start gaat, de jachthaven klaar is voor bezoekers (en leden uiteraard!) Maar dat wordt wel duimen natuurlijk! Het bestuur zal de leden hier nog uitgebreid van op de hoogte stellen via de website en indien er beslissingen over de investering genomen moeten worden voor de a.s. ledenvergadering wordt er een aparte ledenvergadering bijeen geroepen.

DSC_1092De vice-voorzitter dankte nogmaals Marianne Leer voor haar geweldige inzet voor het clubblad de afgelopen 10 jaar. Ook waren er speciale woorden van dank voor Doede, Vera en Paula, die er in 2016 weer stonden en de heerlijkste hapjes had klaargemaakt en alle andere hulptroepers, zonder wie zo’n feest nooit zo’n mooie bijeenkomst zou zijn geweest. Zo had Maarten weer met zijn zoon Jeroen gezorgd voor overheerlijke “gluhwein”, gemaakt met een recept uit 1900!!! Dat doen ze al 15 jaar en iedereen hoopt, dat ze dat drankje er wel inhouden de komende 15 jaar.

Rijkswaterstaat heeft laten weten, dat de Keersluisbrug in het kanaal in week 21 (23 tot 29 mei) a.s. voor een hele week gesloten blijven voor de scheepvaart i.v.m. werkzaamheden aan de brugdekken. Maar ook dat laat het bestuur U nog in een uitgebreid rondschrijven weten.

De Nieuwjaars receptie 2016, was een groot succes. Als alle instanties ook een beetje mee willen werken , dan mogen wij vast een geweldig vaarseizoen tegemoet zien.

DSC_1046 DSC_1077 DSC_1070 DSC_1059 DSC_1054

De redactie wenst iedereen, die ze nog niet persoonlijk de hand heeft geschud tijdens de Nieuwjaars receptie, een Gelukkig, Gezond en Fantastisch mooi vaarseizoen 2016 toe.

N.v.Z.